וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות לשר התחבורה: לא להוריד מחירי הנסיעה

1.11.2015 / 11:54

ארגון הגג של נהגי המוניות בישראל פנה לשר התחבורה שלא להוריד את מחירי הנסיעה על רקע הירידה בתעריפי הסולר. פריד אברהם: "פופוליזם על גב הנהג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה בענף המוניות. ארגון הגג של נהגי ובעלי המוניות בישראל קורא לשר התחבורה ישראל כץ, שלא להוריד את מחירי הנסיעה במוניות על רקע הירידה במחירי הסולר בישראל.

במכתב ששוגר לשר התחבורה על ידי מנכ"ל ארגון הגג ויו"ר ארגון מוניות השירות בישראל, אברהם פריד, נכתב כי ענף המוניות ממילא שרוי במצוקה נוכח המצב הבטחוני שפגע באופן אקוטי בתיירות וצמצם מהותית את היקף הנסיעות של נהגי המוניות בארץ. "מקוממת המחשבה על הרעיון להוריד את עלות הנסיעה המצומקת גם בגלל הטיעון המגוחך של ירידה בסולר", כך כתב פריד. "זה לעג לרש אדוני השר שיש בהצעה זו הרבה פופליזם על גב הנהג אשר אינו משרת איש מלבד את המציע".

מתחילת 2015, חלה ירידה של 22% לערך במחיר ליטר סולר בישראל. אי לכך, מנסה שר התחבורה לבצע מהלך שיוריד את מחירי הנסיעה במוניות בשיעור של כ-6%, אולם מהלך זה נתקל כאמור בהתנגדות חריפה של נהגי המוניות. בראיון לתכנית "לילה כלכלי" עם גדי סוקניק בערוץ 10, אמר יו"ר איגוד המוניות יהודה בר אור כי "יש מציאות קשה במסגרתה נהג מונית לא יכול להסתפק במשמרת של 8 שעות כדי להרוויח שכר מינימום, וצריך לעבוד 12 שעות כדי להגיע לשכר הממוצע במשק. הסולר כאן הוא 32-33 אחוזים מהנוסחה".

עוד מוסיף פריד במכתבו לשר, כי "מול הטיעון של ירידה במחירי הסולר היו בינתיים לא מעט עלויות אחרות אשר יבואו לידי ביטוי בעת עדכון המחירים הקרוב"... לכן, אבקשך להסיר מסדר היום כל הצעה להורדת מחירי הנסיעה במוניות, ואם אכן יש דברים בגו נא להתחשבן עמנו בזמנים הקבועים של העדכונים ולהתקזז בהתאם".

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully