וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אושרו תיקונים בשיטת הניקוד על עבירות תנועה. 103 אלף דוחות חולקו ממצלמות המהירות

3.11.2015 / 14:20

ועדת הכלכלה דחתה תיקונים לשיטת הניקוד בשל מידע לוקה בחסר אודות העבירות שמחייבות שינוי על פי הצעות של משרד התחבורה. ח"כ נחמיאס: "צריך להבין למשל, אם הגיוני להשית ניקוד על אי לבישת אפוד זוהר". אגף התנועה: 103 אלף דוחות מהירות נרשמו לנהגים על ידי מצלמות

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג/קובי ליאני

במסגרת דיון שהתקיים היום (שלישי) בועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת יום הבטיחות בדרכים, סירבה הועדה לאשר תיקונים בשיטת הניקוד על עבירות תנועה בישראל. בין היתר, דחתה הועדה תיקון של משרד התחבורה, לפיו יש לגזור על נהג שנתפס מדבר בנייד 8 נקודות במקום 4, ואילו על נהג שנתפס בחשד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול יש לגזור 10 נקודות, אם יסרב לעבור בדיקת שכרות.

הצעה נוספת, היא להטיל עונש של 2 נקודות על נהג שלא ילבש אפוד זוהר אם רכבו נתקע. אולם, שינויים אלו, ובפרט האחרון נתקלו בביקורת חריפה מצד יו"ר הועדה ח"כ נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), שטענה כי מתוך המידע שהועבר לועדה, אי אפשר לדעת מה תהיה תרומת הענישה להרתעת הנהגים ולהפחתת תאונות הדרכים. לדבריה, ""לא יכול להיות שחברי כנסת יקבלו החלטה על השינויים המוצעים מבלי לדעת על איזה בסיס מציע משרד התחבורה את אותם שינויים". עוד הוסיפה, כי "צריך להבין, למשל, אם הגיוני להשית ניקוד על אי לבישת אפוד זוהר".

בחלקו האחר של הדיון, התייחס תת ניצב אלברט אוחיון, ממלא ראש אגף התנועה למכסת הדוחות שחולקו השנה באמצעות מצלמות המהירות בכבישי ישראל. לפי נתוני המשטרה, חלה עלייה של 26% באכיפתן ב-2015, והשנה נרשמו 103 אלף דוחות רק ממצלמות המהירות בפרויקט א3. עוד הוסיף, כי בסך הכול נרשמו השנה 565 אלף דוחות על עבירות כאלה ואחרות - זינוק של 23% ביחס לשנה הקודמת.

מנהל תחום המדיניות הציבורית בעמותת אור ירוק, יניב יעקב, אמר כי "אי אפשר לבוא ולהטיל אחריות רק על הנהג ולהחמיר בענישה. זו השנה השלישית ברציפות שיש עליה בהרוגים והחמרה בענישה זה לא הפתרון, בזמן שאין שוטרים ואין ניידות. כל הגורמים צריכים להתכנס ולתת פתרונות".

עוד באותו הנושא:
הנהג הישראלי פשוט פראייר


עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully