וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו תציל מדריסת קנגורואים, כי לאוסטרלים זה חשוב

5.11.2015 / 7:42

חיות הכיס הקופצניות אולי חמודות מאוד למראה, אבל להן גם תחביב מזיק - לחצות כבישים במהירות. אחרי שמנעה התנגדויות באיילי הצפון בשבדיה, וולוו תעזור לאוסטרלים להימנע גם מקנגורו

אתר יצרן

באוסטרליה, כל חיה יכולה להרוג אותך, ומסתבר שגם קנגורו, אם רק תתפסו אותו במקום ובזמן הלא נכון, כלומר, על הכביש. יצרנית הרכב השבדית וולוו החלה לפתח מערכת שתמנה מקרי דריסה של... קנגורואים. כן, של חיות הכיס הקופצניות. מדוע? כי מסתבר שמדובר בבעיה של ממש באוסטרליה. לפי נתוני המשרד לבטיחות בדרכים האוסטרלי, מדי שנה מתרחשות יותר מעשרים אלף תאונות דריסה שכאלה. מאחר ומדובר בחיה ששוקלת עשרות קילוגרמים, בני אדם רבים נפצעים ונהרגים כתוצאה מתואנות אלה וסך הנזקים לרכוש בלבד עומד על כחמישים ושלושה מיליון דולר בשנה. זו גם הסיבה מדוע האוסטרלים נוהגים לחמש את כלי הרכב שהם במגני חזית אגרסיביים למדי.

המערכת אותה מפתחת וולוו תדע בעזרת מערך מצלמות בחזית הרכב, "לראות" את הדרך, לזהות כוונה של קנגורואים לחצות את הכביש ואף לבלום באופן אוטונומי את הרכב במידה והנהג לא עושה זאת בעצמו לאחר ששמע את צפצופי האזהרה. לוולוו כבר יש ניסיון דומה בשבדיה לאחר שפיתחה מערכת דומה למניעת דריסות של אייל הצפון הענק. עם זאת ביצרנית הרכב מספרים שהאתגר גדול ומורכב, משום שהקנגורו היא חיה מהירה למדי וגם תנועותיה לא צפויות. מהנדסי החברה נמצאים בשלבי ניסוי מתקדמים ולא רחוק היום שבו המערכת תוצע, מהסיבות המובנות, רק באוסטרליה וניו זילנד.

עוד על וולוו בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully