וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי אור: בדקנו 3 פנסי אופניים לרכיבת לילה

15.11.2015 / 7:49

עד כה הגבלתם את הרכיבה על האופניים לשעות היום בלבד? בדקנו שלושה פנסים מקצועיים שיפתחו בפניכם חוויות רכיבה חדשות בלילה

צילומים: ראובן סביו

פנסים לרכיבת לילה אופניים. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
פנסים לרכיבת לילה אופניים/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו
כמות חיות הבר שבהם נתקלים במהלך הרכיבה היא עצומה ולעיתים זה אפילו גרם לי להרגיש לא בנוח מכיוון שלבטח זה מפריע להם ולכן מומלץ לרכוב רק בשבילים המסומנים ולהימנע עד כמה שאפשר מלהאיר ישירות על החיות

בגלל הקושי לפעול בתנאי חשיכה, מנוצל הלילה אצל האדם ורוב בעלי החיים לשינה. עם המצאת נורת הלהט החשמלית וסוגים מודרניים נוספים של תאורה מלאכותית, הפך הלילה, ובמיוחד תחילתו, לזמן של פעילות חברתית, בילוי וזמן אידאלי לעסוק בתחביבים שעושים לנו טוב. זה נכון בעיקר לתחביבים הכוללים פעילות גופנית המתבצעת במרחבים הפתוחים כמו רכיבת אופניים, אופנועי שטח וטרקטורונים וג'יפים, בגלל תנאי מזג האוויר החמים בארצנו במרבית השנה בשעות היום.

לאחר הרכיבה הראשונה שלי בלילה, הבנתי, שמצד אחד הפסדתי שעד לאותו הרגע לא רכבתי בלילה, אך מצד שני שמחתי מכך שנפתחו בפני אפשרויות חדשות לאחר כל כך הרבה שנים של רכיבה. רכיבת לילה בשטח מעניקה חוויות נוספות לעומת היום ומגדילה את חלון ההזדמנויות לעסוק בתחביב האהוב עלינו. בכדי לרכוב באמת ולא רק לגשש באפלה, צריך להצטייד במערכת תאורה איכותית, בכדי לא לפגוע בבטיחות ולאפשר רכיבה גם במהירויות גבוהות ללא סכנות מיותרות.

הטבע בלילה שונה מאוד ממה שמוכר לנו משעות היום והשקט והחושך השוררים מסביב, מכניסים את הרוכב לרמת ריכוז הרבה יותר גבוהה לעומת שעות היום. כמות חיות הבר שבהם נתקלים במהלך הרכיבה היא עצומה ולעיתים זה אפילו גרם לי להרגיש לא בנוח מכיוון שלבטח זה מפריע להם ולכן מומלץ לרכוב רק בשבילים המסומנים ולהימנע עד כמה שאפשר מלהאיר ישירות על החיות, שכנראה זקוקות לחושך כדי להתקיים. מבחינת הרכיבה המגבלה העיקרית היא בזיהוי בורות וחריצים בקרקע, בגלל שמרבית האור מגיע מהפנס מכוון כמעט במקביל לקרקע ולכן קשה להעריך במדויק את גובה הדרופים ועומק החריצים. לכן, בעיקר עבור מי שמתכנן לרכוב בלילה כאילו שזה יום, מומלץ להצטייד במערכת תאורה עם שני פנסים שאחד מכוון רחוק וממוקד והשני מכוון רחב וקרוב וכך לשפר את שדה הראייה ואת יכולת ההבחנה.

כדי להשוות בין עוצמת הפנסים מעבר להתרשמות האישית שלי בלילה נשתמש בעוצמת ההארה הנמדדת ביחידות לומן. כדי לפשט את משמעותה של יחידה זו אציין שכמות של 25 לומן היא בערך כמות האור שפולט נר סטנדרטי דולק. בחרנו להציג שני פנסים וערכת תאורה, כולם באיכות גבוהה ולא מדובר בפנסים פשוטים וזולים המיועדים לרכיבה עירונית. החל מהפנס הבסיסי לרכיבת שטח בעוצמה של 200 לומן ובמחיר 200 שקל ועד ערכת תאורה מושלמת בעוצמה מקסימלית של 2,000 לומן ובמחיר של מעל 2,000 שקל.

פנסים לרכיבת לילה אופניים. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
פנסים לרכיבת לילה אופניים/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

Niterider Mako 200

פנס בסיסי לרכיבת שטח, מתאים גם בתור פנס עירוני בזכות נורות אדומות מהבהבות בשני צדדיו, שמאפשרות לנהגים האחרים בכביש להבחין בפנס מהצדדים וגם עד לזווית מסוימת מאחור. עוצמת ההארה המרבית היא 200 לומן וניתן להפעיל אותו בשלושה מצבי תאורה שונים, כולל הבהוב. בשונה משני הפנסים האחרים, פנס זה ניזון מסוללות AA רגילות. ברכיבה בשטח הוא מספק מספיק אור לרכיבה איטית וזהירה ובהחלט יכול לשמש כתאורת חרום במקרה שמערכת התאורה הראשית מפסיקה לפעול. ההתקנה פשוטה מאוד וניתן גם לכוון את הצידוד של הפנס במקרים שההתקנה היא לא במרכז הכידון. משקל 165 גרם, מחיר: 200 ש''ח ולחברי מועדון רוזן מינץ 176 שקל.

פנסים לרכיבת לילה אופניים. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
פנסים לרכיבת לילה אופניים/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

Niterider Lumina 550

פנס ביניים לרכיבת שטח, יכול גם לשמש לרכיבה עירונית, אך מחייב כיוון נכון אחרת יגרום לסנוור של נהגים ורוכבים בכיוון הנגדי. ברכיבה בשטח הוא מספק תאורה מספקת לרכיבה מהירה וגם מבחינת הטווח והרוחב אלומת האור הוא ברמה המאפשרת רכיבה זורמת כמעט כמו בתאורת יום. את מצב התאורה ניתן לכוון בשלושה מצבי תאורה ובנוסף מצב הבהוב. עוצמת ההארה המרבית היא 550 לומן וסוללת הליתיום יון מסוגלת לספק עוצמה זו במשך שעה וחצי. זמן הטעינה בזרם של 1 אמפר הוא שלוש שעות ובזרם של חצי אמפר, שש שעות. הטעינה מתבצעת דרך שקע USB ולכן פשוט מאוד לטעינה גם ממחשב נייד או מרכב. ההתקנה פשוטה מאוד וניתן גם לכוון את הצידוד של הפנס במקרים שההתקנה היא לא במרכז הכידון. משקל 172 גרם, מחיר 659 ש''ח ולחברי מועדון רוזן מינץ 459 שקל.

פנסים לרכיבת לילה אופניים. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מיימין מאקו 200, משמאל לומינה A550/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

LED LENSER XEO 19R

כאן מדובר כבר על ערכת תאורה המיועדת לפעילויות אקסטרים שונות, כולל גלישת סקי, טיפוס הרים, רכיבת אופניים ואופנועים ועוד. עוצמת התאורה המרבית היא 2,000 לומן, המספקים אור עד לטווח של 300 מטרים ובמצב זה הסוללה מספיקה לארבע שעות תאורה. ניתן גם לבחור בעוצמה של עד 200 לומן ואז הסוללה תספיק לעשרים שעות תאורה. הפנסים עצמם ניתנים לכיוון בין תאורה בזווית רחבה ולטווח הקצר לבין תאורה לטווח הרחוק בזווית צרה. בזכות כך ניתן לכוון את אחד הפנסים לקרוב ואת השני לרחוק ולהרוויח מכל הכיוונים. את הפנס ניתן לכוון למעלה ולמטה, אך בשום תושבת לא ניתן לכוון את זווית הצידוד וזו עוד סיבה שבגללה העדפתי את תושבת הכידון המרכזית. את עוצמת התאורה ניתן לכוון במספר רב של עוצמות כולל מצב הבהוב.

לעומת שני הפנסים האחרים, בערכת התאורה הסוללה לא מחוברת לפנס ודורשת שימוש באחד מהכבלים המסופקים בערכה. כל החיבורים מאובטחים בנצרת בטחון ומוגנים בפני חדירת מים. את הסוללה נין להרכיב על שלדת האופניים, על תפס בחגורה או על רצועת תיק המים, או אפילו להכניס אותה לתוך התיק. לי היה הכי נוח לחבר את הפנס לכידון בעזרת החיבור המסופק בערכה ואת הסוללה לקבע לצינור העליון של השלדה ליד צוואר ההיגוי. ניסיתי גם לחבר את הפנס לקסדה, אך בגלל התנועות הרבות שהראש מבצע ברכיבה בשטח והצורך להתמקד בקרקע שלפני הגלגל נאלצתי להשקיע יותר מידי תשומת לב לכיוון הראש ולכן העדפתי את תושבת הכידון.

בנוסף קיימת גם בערכה תושבת ראש לפנס המשמשת בעיקר לטיפוס הרים ופעילות לילית כגון חילוצים שונים וטיפולים. תושבת זו התבררה כנוחה מאוד לשימוש ובמהלך התקופה שהפנס היה ברשותי מצאתי את עצמי משתמש בה פעמים רבות, כולל בסופה האחרונה שגרמה להפסקות חשמל רבות. בכל פעם שהשתמשתי בפנס זה קיבלתי המון תלונות מנהגים והולכי רגל, שאני מסנוור אותם ואין ספק שהשימוש בפנס זה חייב להיות מושכל ומדוד. הפנס יודע לזהות כאשר הסוללה עומדת להיגמר ומתריע על כך ועובר אוטומטית למצב חסכון. ערכה זו היא ללא ספק יכולה לשמש גם בתור תאורה ראשית של כלי רכב וככול שהשתמשתי בה רק גיליתי עוד ועוד שימושים עבורה. משקל הפנס 472 גרם ומחירה כ-1,600שקל.

פנסים לרכיבת לילה אופניים. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
פנסים לרכיבת לילה אופניים/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully