וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית העל של בוגטי מתקדמת לפי התכנית, למרות הסקנדל בפולקסווגן

9.11.2015 / 8:04

בוגטי שירון שתירש את מקומה של הווירון נמצאת בשלבי ניסוי אחרונים על כבישי אירופה. בפולקסווגן מרגיעים: שערוריית המנועים לא תפגע במותג האקוזטי

מכוניות תערוכת פרנקפורט 2015. יצרן, ניר בן טובים
בוגטי גראן טוריסמו. קדימון לשירון/ניר בן טובים, יצרן

חברת בוגטי, יצרנית מכונית העל המהירה ביותר בעולם לשעבר - ויירון, תשרוד לפחות עוד מכונית קיצון אחת, כך מדווחים באתר הכלכלי 'בלומברג'. בוגטי אומרת שהיא תחנוך את מכונית העל החדשה שלה, שירון (Chiron) ממש בקרוב, כשברקע מדווחת כי הביקוש לרכב בשיאו עוד לפני שבכלל עלה לכבישים. לאחרונה היא נצפתה באירופה ובארה"ב תחת הסוואה, במסגרת מבחני נהיגה.

החשש העיקרי בתעשיית הרכב היה שסקנדל המנועים של פולקסווגן (הונאת זיהום האוויר במנועי הדיזל) עלול לגרום לבוגטי להכנס לקפאון ממושך, שכן בין כה לא מדובר במותג רווחי והיקף ההשקעה בו גדול בהרבה מהיקף ההכנסות. בפולקסווגן נערכים כאמור לרה-ארגון שכולל קיצוץ רוחבי בתקציב, שינויים מנהליים וצמצום סדרות. בוגטי לא הייתה על הכוונת ככל הנראה, אך היא עשויה להיפגע בהמשך, שכן תהליך ההבראה של פולקסווגן יגרע מכיס הקונצרן כמה מיליארדי יורו נכבדים.

הויירון של בוגטי נחשבה לאחת ממכוניות העל הבזבזניות ביותר בענף בעשור האחרון; עלות כל דגם נאמד ב-2.3 מיליון יורו - כמחצית מעלות הפיתוח של הרכב. דובר חברת בוגטי סירב בשלב זה להתייחס לעתיד המותג לאור האירועים האחרונים, אך מסר לבלומברג כי כפי שכל חברות הרכב נאלצות לנהוג בימים אלה, גם על בוגטי מוטלת החובה לנקוט במשנה זהירות בהוצאותיה.

פולקסווגן רכשה את בוגטי ממחזיקי המותג ב-1998 והכריזה על כוונתיה לייצר מכונית על שתחצה את מחסום ה-400 קמ"ש. הויירון, עם מנוע ה-W16 שלה הפיקה בגרסתה האחרונה 1,200 כ"ס, ונמכרה בשלל מהדורות, בהן ויטס, גרנד ספורט, וסדרה של "אגדות". בחודש פברואר האחרון, נמכרה הווירון ה-450 והאחרונה.

בוגטי שירון הוכרזה רשמית על ידי מנכ"ל בוגטי בפולקסווגן וולפגנג דורהיימר במסגרת תערוכת פרנקפורט בספטמבר. החשיפה מתוכננת לחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully