וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייד אין אמריקה: נחשף קדילאק XT5

10.11.2015 / 7:42

קדילאק XT5 נכנס לנעליו של ה-SRX עם משקל מופחת, יחידות הינע משופרות ופאר אמריקני במיטבו. בישראל בשנה הבאה

קדילאק XT5. אתר יצרן
קדילאק XT5/אתר יצרן

קדילאק חשפה אמש לקראת הבכורה הרשמית באיחוד האמירויות ואח"כ בלוס אנגל'ס, את רכב הפנאי החדש XT5, מחליפו של ה-SRX הוותיק. הקרוסאובר החדש של חטיבת הפאר מבית GM קל יותר מקודמו, מרווח ממנו, והוא הראשון מבין 4 רכבי פנאי שיופיעו בסדרות קדילאק בשנים הקרובות שיתחרו בקטגוריות שונות.

בקדילאק דנו הרבה בשנתיים האחרונות על ה-SRX וכיצד להפוך אותו לרכב הרבה יותר אטרקטיבי. הוא אמנם הדגם הנמכר ביותר של מותג היוקרה האמריקני בארה"ב - ובפער גדול, אך לא הצליח לכבוש את הלקוחות כפי שעושים יריביו הגרמניים מאודי, ב.מ.וו ומרצדס - שלאחרונה חידשה את כל ארסנל הכביש-שטח שבבעלותה.

ה-XT5 השיל בהשוואה ל-SRX קרוב ל-150 ק"ג אל כ-2.6 טון, ולבוש במראה חיצוני שהוא המשך ל-SRX אך בנוסח מעודכן עם רצף קווים וזוויות; החלק הקדמי עבר חצי רפורמה בבתי תאורה, וכך גם הצללית וקו התקרה, אולם אפשר לומר שהחלק האחורי זכה לטיפול קצת יותר מאופק - אולי בשביל לשמור על זהות משפחתית עם ATS ו-CTS.

השינויים הדרמטיים ביותר נמצאים בחלל הפנים; בסיס הגלגלים צמח בכמעט 5 סנטימטרים, הקונסולה המרכזית קלה לשימוש ומכילה פחות מתגים מבעבר, ומסביב לה חומרי דיפון באיכות גבוהה יותר מהדגם היוצא. מלבד מערכות פנים משוכללות למדי מבוססות מערכת CUE, עם תמיכה באנדרויד ואפל, ה-XT5 מקבל את בקרת שדה הראייה המתוחכמת של מכונית הדגל CT6, שנעזרת במצלמה שמגדילה עצמים באופן משמעותי ומקרינה אותם גם במראה הפנימית בעת הצורך, באיכות גבוהה ומוארת גם תחת תנאי חשכה.

תחת מכסה המנוע מקבל ה-XT5 מנוע 3.6 ל' V6 עם 310 כ"ס מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. צריכת הדלק שופרה, וכך גם הביצועים, אולם לא ידוע אם לארץ יגיע גם מנוע ה-2.0 ל' טורבו המותקן במכוניות הסאלון. הכוח עובר ב-XT5 לכל הגלגלים עם שליטה מבוקרת על חלוקת הכוח שתאפשר לנעול את המערכת במצב "הנעה קדמית" כדי לחסוך בדלק.

XT5 יורש את מקומו של ה-SRX דור 2, שהופיע לראשונה ב-2009, והתברג במקום השני ברשימת הקרוסאוברים הנמכרים בארה"ב אחרי לקסוס RX. הוא יקבל טעימה ראשונה ורשמית בתערוכת הרכב בדובאי בימים הקרובים, אבל החגיגה האמיתית תיערך בלוס אנגל'ס בשבוע הבא. לארץ, יגיע כנראה מתישהו ב-2016.

עוד הרבה על קדילאק בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully