וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: פטור ממע"מ בתחבורה הציבורית - לא בחקיקה

עמירם ברקת ולילך ויסמן

15.11.2015 / 15:28

בעקבות התנגדות עזה למהלך מצד האוצר הוחלט על נוסח מרוכך המסמיך את שר האוצר משה כחלון ואת דרעי "ליישם את החלטת הממשלה מאוגוסט בדבר יישום ההסכם הקואליציוני בנושא" ■ דרישתו המקורית של דרעי הייתה לעגן את מע"מ האפס בהליך מזורז של חקיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה אישרה היום (א') את יוזמתו של יו"ר ש"ס השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי למע"מ אפס בתחבורה הציבורית. בעקבות התנגדות עזה למהלך מצד האוצר הוחלט על נוסח מרוכך המסמיך את שר האוצר משה כחלון ואת דרעי "ליישם את החלטת הממשלה מאוגוסט בדבר יישום ההסכם הקואליציוני עם מפלגת ש"ס לעניין מימון הפחתת מע"מ אפס לתחבורה ציבורית, מים וחשמל למיעוטי יכולת, באופן המיטבי ביותר עד לתאריך 1.1.16". דרישתו המקורית של דרעי הייתה לעגן את מע"מ האפס בהליך מזורז של חקיקה, על-מנת להבטיח כי האוצר לא ינסה לשנות את הפטור.

השר דרעי אמר לאחר אישור ההחלטה: "אני שמח שההחלטה התקבלה. הבטחתי ואני מקיים. הבטחתי מע"מ אפס על מוצרי יסוד והמוצרים הללו הם מוצרי יסוד בסיסיים ביותר. ההחלטה תטיב בעיקר עם האוכלוסיות החלשות ועם אלה שאנחנו חייבים לעזור להם. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על התמיכה בהחלטה".

ל"גלובס" נודע כי אמש נפגש ראש הממשלה עם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג ועם צמרת האוצר ושמע מהם על התנגדותם להורדת המע"מ על התחבורה. הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי הציג לדרעי מספר חלופות לפטור ממע"מ ובהן הנחה גורפת על תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, בגובה הפטור אולם דרעי דחה את כל התחליפים שהוצגו לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully