וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה CX-9 החדש. מנוע טורבו ומקום ל-7 נפשות

22.11.2015 / 7:52

הקרוסאובר השימושי מאזדה CX-9 משקף שפת עיצוב חדשה וחונך בחרטום מנוע 2.5 ל' טורבו. בינתיים רק באמריקה, אבל יש כוונה לייבאו גם לישראל

מאזדה CX-9. אתר יצרן
מאזדה CX-9 החדש. שינויים בעיצוב לקראת העתיד/אתר יצרן

דווקא בעולמם של הקרוסאוברים האמריקניים מאזדה CX-9 הוא סוג של אנדרדוג. מצד אחד, הוא מתגאה במוניטין היפני ובשימושיות נבונה, אבל מצד אחר חסרים לו את ערימות הסוסים של מתחריו מדטרויט, על אף מנוע ה-V6 האטמוספרי שלו (280 כ"ס). כדי לפתור את ה"תקלה" הזו מציגה כעת מאזדה את רכב הפנאי הבכיר במראה מעודכן ומשדכת לו מנוע 2.5 ל' טורבו נמרץ וחזק, מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות.

זו לא החלטה ארעית לעבור להגדשה. במאזדה ערכו מחקר בקרב לקוחות המותג ובדקו את הרגלי הנהיגה של בעלי ה-CX-9. מתוך הממצאים, עלה כי משפחה המנצלת את כל 7 המושבים ברכב לא מסובבת את המנוע מעבר ל-3,000 סל"ד. כלומר אין כאן בעיה של סוסים דווקא, אלא של מומנט.

הפתרון בא בדמותו של מנוע 2.5 ל' טורבו - הראשון שבו משתמשים במגדש על גבי טכנולוגיית "סקיי-אקטיב". הוא מייצר 42.8 קג"מ מטווח של 2,000 סל"ד ו-250 כ"ס ב-5,500 סל"ד. במאזדה חיברו לו תיבת 6 הילוכים אוטומטית כאמור, וכדי למנוע שיהוי בטורבו הוסיפו בקרה שנקראת Dynamic Pressure Turbo, שלמעשה מזרימה אוויר דרך שני שסתומים בהתאם למצב הטורים ומונעת צניחות בעקומת הכוח. צריכת הדלק הממוצעת? ה-EPA האמריקני מדבר על כ-10 ק"מ לליטר בגרסת הנעה כפולה (יש גם קדמית).

מלבד כל השינויים החיצוניים, שמותאמים ברובם ל-CX-5, מאזדה חושפת באמצעות ה-CX-9 אלמנטים עיצוביים שייכנסו לשימוש בדגמים הבאים ב-2016-2017. גלישה פנימה לתא הנוסעים מלמד על שדרוגים נרחבים, בעיקר בהידור ובאיכות החומרים, וכן במערכות הבידור והבטיחות. הדגם החדש אף מתהדר בבסיס גלגלים גדול ב-5 סניטימטרים מקודמו, כך שהמרווחים שופרו וכן המרחק בין שלוש השורות.

בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, מביעים עניין ב-CX-9 ואולי ייבאו אותו בסוף 2016. בארה"ב הוא נחשב לכלי נשק חשוב בקרב על המשפחות הגדולות, וביצרנית מקווים שהדור החדש יעפיל מעבר ל-50 אלף מסירות אחרי שיצא לכבישים באביב הקרוב. מחירו באמריקה ינוע בין 30 ל-40 אלף דולר.

מאזדה CX-9. אתר יצרן
מאזדה CX-9/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully