וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבארט נערכת להתחזקות וצמיחה בשנה הבאה

26.11.2015 / 11:56

מותג הספורט האיטלקי אבארט מחמם מנועים לקראת 2016. מכוניות חדשות בטעם של פעם יגיעו לכביש ואפילו חזרה לסבב הראלי על הפרק. "יש לנו הרבה הזדמנויות עסקיות"

מבחן: אבארט 500 ביפוסטו. ראובן סביו, אתר יצרן
אבארט 500. הקטנות הן רק ההתחלה/אתר יצרן, ראובן סביו

חטיבת אבארט של פיאט-קרייזלר מסמנת יעדים חדשים: הגדלת הכנסותיה ב-50% בשנה הבאה ובמקביל מתכננת להכפיל את שלוחותיה מסביב לעולם על רקע הוספת דגמים חדשים, כך אומר ל'בלומברג', מנכ"ל החברה פאולו גליארדו. האיטלקים רוצים לצמוח ל-10,000 מסירות בשנה, על אף שבשלב זה המכונית היחידה שנמכרת דרך העקרבים היא ה-500 החמה.

אולם מבלי לחשוף יותר מידי פרטים, גליארדו אומר שה-500 לא תשאר לבדה זמן רב. ראש מחלקת השיווק במותג פבריזיו סימוני אומר שה-500 איקס - רכב הפנאי של פיאט יקבל גרסת אבארט, ולא פחות מכך - כולם מחכים בכיליון עיניים להניח ידם על ה-124 ספיידר שנחשפה לאחרונה.

"אנחנו רוצים להמשיך לגדול ולהתייצב ברף מסוים", אומר גליארדו. עוד הוא מוסיף כי מכירות המותג מכניסות הרבה כסף לפיאט-קרייזלר בזכות מיצובן כמוצר פרמיום. "יש כאן הזדמנויות עסקיות גדולות", מציין, ומסביר שמחיר נקוב של 18 אלף יורו ל-500 אבארט בהשוואה ל-13,600 יורו ל-500 רגילה של פיאט, הוא פער שאסור להתעלם ממנו.

אבארט, שקמה לתחייה מחודשת בסוף העשור הקודם, נאלצה לוותר בשנים האחרונות על פונטו אבארט בשל ירידה חדה במכירותיה, אך נראה שאת מקומה תתפוס בקרוב הפיאט 124 - תאומתה הכמעט זהה של מאזדה מיאטה (שנולדה במסגרת שיתוף פעולה). ל-124 עשוי להיות חלק משמעותי במותג הספורטיבי שכן כלי התקשורת באיטליה מדווחים שבפיאט מעוניינים לייצר גרסה מושחזת ומהוקצעת שלה הן לכביש הציבורי ויותר מכך - לעולם מירוצי הראלי. הפעם האחרונה שאבארט השתתפה בראלי היא עשתה זו על סיפונה של ה-131 בשנות ה-70 וה-80.

ל-124 מנוע המפיק 160 כ"ס, אך סביר שבאבארט לא יסתפקו בכך ויחלצו ממנוע ה-1.4 ל' טורבו תפוקה גבוהה יותר. בתוך כך, הפרטים הטכניים דלים בשלב זה, ויש להמתין לפחות לתחילת השנה הבאה (תערוכת דטרויט) להכרזות נוספות בנוגע ליכולותיה.

השוק הרווחי ביותר של אבארט הוא בבריטניה, שצפויה לצרף עוד 40 סוכנויות ל-68 הקיימות ברחבי הממלכה. איטליה במקום השני ויפן במקום השלישי. בישראל, נמכרות בסביבות 45-50 מכוניות אבארט בשנה, ובסך הכול המותג מציג גדילה במכירותיו מאז החל את דרכו העצמאית בישראל .

עקרבים לוהטים: נהיגה באבארט ביפוסטו

עוד הרבה על אבארט בוואלה! רכב

טיול מועדון אבארט. רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג/רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully