וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: שברולט ספארק החדשה

שברולט ספארק החדשה היא לא רק עוד מכונית קטנה, עבור היצרנית היא אחת מסממני ההתחדשות והמיצוב מחדש, ועבור היבואנית היא דריסת רגל ראשונה בקטגוריות הקטנות האוטומטיות יצאנו לבדוק אם הספארק החדשה עומדת בציפיות הגבוהות

השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

אנחנו לא כאן בשביל להתחרות, אנחנו כאן בשביל לנצח." אמר אלן בייטי (Batey), נשיא ג'נרל מוטורס צפון אמריקה וראש מותג שברולט העולמי, בעת השקת ספארק החדשה. בייטי מנסה להגדיר ולמצב מחדש את שברולט בעולם, ובין היתר הוטל התפקיד על כתפיה הצנומות של ספארק החדשה. תפקיד שיכול להיות גדול על כל מכונית, כל שכן על מכונית קטנה, והקטנה ביותר שיש לשברולט להציע.

השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

הקנקן ומה שבתוכו

מבט ראשון במכונית, ונראה שבייטי הגזים מעט בהצהרתו. ספארק הקודמת הייתה מוחצנת, בולטת ועטויה תכשיטי כרום. לעומתה, זו החדשה נראית מאופקת, אולי אפילו מעט סתמית, כאילו מעצבי שברולט ניסו לא לטלטל יותר מידי את הספינה. ההפך הגמור ממה שניתן היה לחשוב כשמעצים מכונית שצריכה להגדיר מחדש את המותג כולו.

לעומת המראה החיצוני, זה הפנימי שודרג משמעותית ביחס לקודמו. זה לא רק המראה שכבר לא מצועצע, אלה גם החומרים המרכיבים אותו: פלסטיק בגרעון עדין למגע, חיפוי בגוון שחור פסנתר סביב התא, מגע כרום מעודן במספר מקומות בלי לגלוש יתר על המידה וכו'. שלא יובן לא נכון, עדיין מדובר במכונית "תקציב", כך שאין מה לצפות מאיכות חומרים של משפחתית, אבל החומרים נראים וחלקם גם מרגישים, טובים מאלה של המתחרות.

השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ
הדור החדש והשני של ספארק מבוסס על קודמו ומציע פחות או יותר את אותם ממדים חיצוניים ופנימיים

סביבת הנהג מוכרת משאר דגמי שברולט לטוב ולרע. למשל כפתורי מערכת המיזוג מציעים משקל נכון ו"קליקיות" המאפיינת מכוניות מקטגוריות גבוהות יותר, ומצד שני פקדי מחשב דרך מעט מסורבלים לתפעול. החדשה החשובה מחינה האבזור היא מערכות המולטימדיה החדשה אשר מותאמת לעבוד הן עם מכשירי סלולר מבוססי אנדרוייד והן עם מכשירי אפל. מערכת זו למעשה מאפשרת סוג של שיקוף של הסמארטפון שלכם, על גבי מסך 7 אינץ' בקונסולה המרכזית כך שמרגע החיבור, גישה לסמארטפון מבוצעת דרך המסך ובאמצעות אייקונים יעודיים. זוהי יכולת מבורכת עם ממשקים נוחים לשימוש גם תוך כדי נהיגה, אבל חשוב לזכור שסמארטפונים שאינם חדשים לא בטוח שיוכלו להתממשק עם המערכת.

הדור החדש והשני של ספארק מבוסס על קודמו ומציע פחות או יותר את אותם ממדים חיצוניים ופנימיים. הבדלי המרווח בעיקר באים לידי ביטוי מלפנים כך שכעת לנהג ולנסוע שלצידו יש יותר מקום. יש גם מדרך לרגל שמאל ולמרות שההגה מתכוונן רק לגובה ולא למרחק, תנוחת נהיגה מושגת בקלות. בעניין זה נציין שעיצוב הקונסולה המרכזית יתכן ויפריע לברך ימין של חלק מהנהגים. מאחור לא מורגש שיפור במרווח, וגבוהים עדיין יחכחו את פדחתם בתקרה, אולם הישיבה כעת נוחה יותר בעיקר בשל הגבהת המושב והגדלת שטח החלונות.

על המושבים אין מה להרחיב היות וכל מכונית המבחן צויידו במושבי עור שאינם רלוונטיים אלינו, וטוב שכך היות וחסרה להם תמיכת ירכיים ומותניים.

השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

סוף-סוף תיבה אוטומטית

להשקה התייצבה ספארק החדשה בגרסתה הבכירה: בנזין 1.4 ליטר (98 כ"ס) ותיבה אוטומטית. מבחינת היבואנית זהו קלף נוסף שיש למכונית החדשה שכן הגרסה האוטומטית בדור הקודם לא שווקה בישראל. כמו בעבר גם הפעם מדובר בתיבה רציפה, אלא שזו שופרה וכעת מציעה מבנה ייחודי עם חלוקה למעין הילוכים. לרוב תיבות אוטומטיות רציפות מייצרות רעש מונוטוני מטריד בשל אופי פעולתן בעת לחיצה על המצערת: העלאת סל"ד לנקודה קבועה, והיתקעות באותה נקודה עד הפסקת התאוצה. כאמור ג'נרל מוטורס מנעה את הרעש הנובע מהקפיצה לסל"ד הגבוה באמצעות חלוקה להילוכים. הרעיון הוא דרוג עדין של הקונוס המרכיב את התיבה הרציפה כך שכעת בכל מצב נסיעה או לחיצה על המצערת מורגשת מעין החלפת הילוך, ועל ידי וכך נמנע הרעש המטריד בעת תאוצה. לטענת ג'נרל מוטורס, בבדיקות תצרוכת הדלק שעשו, ההפסד בדלק בשל דירוג התיבה היה שולי עד בלתי ניתן למדידה. בפועל התיבה עובדת מצוין ומקיימת את אשר הבטיחה כשרק בעת רמיסת דוושת התאוצה מתקבל שאון מנוע נוכח וקבוע (כמעט).

שילוב התיבה עם המנוע החדש לכשעצמו, גם מצליח להזיז את המכונית בצורה משכנעת. זהו מנוע גדול יחסית לקטגוריה ועל הנייר גם החזק ביותר עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות - שיפור של שניה לעומת המנוע הקודם וזריז משמעותית מהמתחרות. לטענת שברולט הם בחרו במנוע בעל נפח גדול כדי לספק ביצועים הולמים אשר יתאימו יותר

לתדמית אותם הם רוצים להשיג כחלק מהמיתוג מחדש. המנוע הגדול יחסית איפשר לשברולט לשנות את יחסי ההעברה, כך שכעת המנוע שקט יותר, ויחד עם הפחתת משקל לעומת הדור הקודם, מאפשרים לספארק להתגלגל בשיוט רגוע של 100 קמ"ש סביב 2,000 סל"ד נמוכים אשר תורמים את חלקם לחיסכון בדלק. כמה חסכוני? ובכן, בחלק הראשון של תוואי ההשקה שכלל בעיקר תנועה עירונית פקוקה ורגל מעט כבדה בחלק מהדרך, צרכה המכונית 11.8 ק"מ לליטר. בחלק השני של היום, גם הוא בתנועה עירונית אבל עם רגל עדינה יותר, צרכה המכונית 16.4 ק"מ לליטר.

השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

ספארק מיועדת למגוון שווקים ובהם מבוססים כמו האמריקני ועד למתפתחים כמו הסיני וההודי. על כן מוצעת המכונית עם שלוש קונפיגורציות שונות של כיול מתלים ובידוד רעשים. כל המכוניות ייוצרו במפעל ג'נרל מוטורס בדרום קוריאה כשאנחנו נקבל את הקונפיגורציה האמריקנית שמשמעותה מכונית מעט רכה יותר ובמקביל גם מבודדת יותר לטובת השקט בחלל הנוסעים. עבור כבישה השבורים של לוס אנג'לס זו כנראה הקונפיגורציה המתאימה ביותר כאשר ספארק הפגינה נוחות נסיעה טובה למדי ביחס לקטגוריה. במיוחד בהתנהלות עירונית של 50 -60 קמ"ש. בכביש הבינעירוני הפרו את האיזון בעיקר שיבושים גליים.

תוואי הדרך העירוני בעיקרו מנע בדיקה מדוקדקת של הפן הדינמי, ובכל זאת ניתן לומר שספארק החדשה מרגישה הרבה יותר מהודקת מקודמתה. היא יותר מרוסנת, אוחזת ומשרה ביטחון ביחס לדור הקודם. חלק מזה גם נובע מהצמיגים המעט רחבים יותר (185 לעומת 165 מ"מ בספארק המאובזרת). גלגל ההגה מצופה העור נעים לאחיזה ומציע היגוי סביר שהולך והופך קל (אולי מידי) ככל שעולה המהירות.

עוד באותו נושא

הוצגה: שברולט קרוז החדשה

לכתבה המלאה
השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

רוצים להוביל את הסגמנט

שוק המכוניות הקטנות בישראל השתנה בשנים האחרונות והצרכן הישראלי כבר לא מסתפק במכונית קטנה בסיסית וידנית. גם בקטגוריה זו רוב המכירות הן של מכוניות אוטומטיות, בגרסאות המנוע הגדולות יותר וברמות האבזור הבכירות. ספארק לא שיחקה שם עד היום בעיקר כי לא הייתה לה תיבה אוטומטית. היא נשארה בנישת הקטנות והידניות ושם היא מככבת.

עם המכונית החדשה מקווים ב-UMI לשנות את המצב ולא רק לכבוש נתח מעוגת האוטומטיות, אלא להוביל את הסגמנט כולו. צעד יומרני למדי. אם נתבסס על המכונית עצמה, אז לספארק בהחלט יש את הקלפים לעשות זאת ולהפוך לאחת המובילות בקבוצה. היא נוחה (יחסית), חזקה, חסכונית ומאובזרת למדי. המחיר טרם נחשף אבל אנשי היבואנית מוכנים לומר שהגרסה הבסיסית הידנית תימכר בסביבת המחיר של הדגם הנוכחי, ואילו זו האוטומטית תהיה תחרותי מול המתחרות עם המנועים הגדולים יותר. קרי יונדאי i10 וקיה פיקנטו עם מנועי 1.25 ליטר שנמכרות סביב 79,000 שקלים.

השקה: שברולט ספארק. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקה: שברולט ספארק/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

ספארק החדשה צפויה להגיעה אלינו כבר בתחילת שנה הבאה כאשר עיקר המכירות צפויות להיות מהגרסה האוטומטית עם מנוע ה-1.4 ליטר. במקביל אליה וכדי לא לזנוח את התחום הזול יותר אותו ספארק הנוכחית מובילה, תוצע גם גרסה ידנית של המכונית שלא נכחה בהשקה. לגרסה זו מנוע תלת-צילינדרי חדש בנפח 1.0 ליטר (74 כ"ס) שמגיע עם הבטחה לשיפור בזמינות הכוח ובצריכת הדלק. הגרסה הידנית תוצע בשתי רמות גימור ואילו האוטומטית עם שלוש רמות גימור. כל הדגמים, מלבד הידנית ברמת הגימור הבסיסית, יוצעו עם מערכת המולטימדיה שמשלבת את קישוריות 'אנדרוייד דרייב' ואפל 'קאר-פליי', בלוטות', כניסות USB ו-AUX, חישוקים קלים ועוד.


עוד הרבה מבחני חדשים בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully