וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ב-1 בדצמבר: הנחות גדולות בתחבורה הציבורית בישראל

29.11.2015 / 11:51

שר התחבורה ישראל כץ חתם על צו המורה להפחית את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ליותר מ-2.5 מיליון נוסעים שזכאים להטבות, בהם ילדים ונוער ואנשים עם מוגבלויות, חיילים ועוד. פטור מלא לעיוורים

נהגי "אגד תעבורה" השביתו את הקווים. שי מכלוף
נהגי "אגד תעבורה" השביתו את הקווים/שי מכלוף

החל מיום שלישי הקרוב, ה-1 בדצמבר, ייכנס לתוקפו צו חדש בישראל לפיו יהיו זכאים מיליוני נוסעים בתחבורה הציבורית בישראל להנחות משמעותיות בתעריפי הנסיעה. כך הכריז היום (ראשון) משרד התחבורה. לדברי שר התחבורה ישראל כץ , "הצו החדש משפר באופן משמעותי את תנאיהם של יותר מ-2.5 מיליון מנוסעי התחבורה הציבורית הזכאים להנחות מיוחדות בתחבורה הציבורית, ומאפשר להם לראשונה לנסוע בכל הקווים בארץ ללא תשלום או בהנחה של עד 50%".

כך למשל, יהיו זכאים כ-2 מיליון ילדים מגיל 5 ועד גיל 18 לנסוע בתחבורה הציבורית בהנחה של 50% בכל הקווים בארץ, שכן עד כה היו זכאים להנחה רק בנסיעות עירוניות ואזוריות. עוד עולה, כי מתנדבי שנת שירות וחניכי המכינות הקדם צבאיות החצי שנתיות יהיו פטורים משתלום דמי נסיעות בכל הקווים למעט אילת. חיילית השל"ת (שירות ללא תשלום) וחניכי המכינות הקדם צבאיות יקבלו פטור מלא מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים וברכבות מלבד אילת. עד כה, נדרשו בתשלום של 11.5 שקלים. נכי צה"ל, יזכו להנחה של 33% בכל קווי התחבורה הציבורית בדומה להנחה הניתנת לזכאי ביטוח לאומי.

הצו כולל גם הנחות או פטור מתשלום לאנשים בעלי מוגבלויות. כך לדוגמא, עיוורים ייהנו מפטור מלא מתשלום דמי נסיעה בכל קווי האוטובוס והרכבת. עד כה, קיבלו העיוורים הנחה של 50% בקווים שמחיר הנסיעה בהם הוא עד 16.5 שקלים. מלווה לעיוור, יזכה להנחה בשיעור של 50%, בכל קווי האוטובוס והרכבת בארץ. עד כה, ניתנה למלווים הנחה בשיעור של 50% רק בקווים שעלות הנסיעה בהם היא עד 16.5 שקלים.

עוד עולה, כי 280 אלף נכים וזכאי הביטוח הלאומי, המקבלים קצבת שארים או השלמת הכנסה, ייהנו מעתה מהנחה של 33% בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ. עד כה, ניתנה הנחה לזכאי הביטוח הלאומי בקווי התחבורה הציבורית, שעלות הנסיעה בהם היא עד 25 שקלים.

בנוסף לכך, כולל הצו פטור מלא מתשלום לעגלות ילדים פתוחות בכל שעות היום בקווי התחבורה הציבורית. עד כה, הפטור ניתן רק בין השעות 7:00-9:00 בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully