וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום רביעי: מהירות הנסיעה המרבית בכביש 6 עולה ל-120 קמ"ש

30.11.2015 / 13:57

מהירות הנסיעה המרבית בכביש 6 תעלה ל-120 קמ"ש במקום 110 קמ"ש כיום. שר התחבורה: "למנוע קנסות מיותרים מנהגים"

מחלף אייל כביש 6, אוגוסט 2013. דרור עינב
מחלף אייל כביש 6, אוגוסט 2013/דרור עינב

החל מיום רביעי הקרוב (2 בדצמבר) תעלה מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכביש 6 מ-110 קמ"ש ל-120 קמ"ש, כך הכריז היום (שני) משרד התחבורה. העדכון מגיע בעקבות תקנה חדשה של שר התחבורה שמטרתה להתאים בכביש חוצה ישראל את מהירות הנסיעה לתנאי הנהיגה. לדבריו: "הנחיתי את אנשי משרדי להתאים את מהירות הנסיעה המירבית בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הדרך, זאת גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים", הוסיף כץ.

העדכון בכביש 6 הוא נדבך מרפורמה שאישר שר התחבורה ברשת הכבישים המהירים בישראל, בין אם בכביש 4, 2 או כביש 6 בין היתר. מהירות הנסיעה עלתה בשנים האחרונות מ-100 קמ"ש ל-110 קמ"ש בחלק מהכבישים המהירים, אך בכביש 6 ביצעו גם שינויים בטיחותיים (עיני חתול, מעקות בטיחות, התקנת פס מרעיד ועוד).

מנתוני משרד התחבורה, עולה כי בכבישים בהם הועלתה המהירות המרבית לא חלה הרעה בבטיחות או נרשמו תאונות דרכים. להפך, בחלק מהמקרים נרשמה אף ירידה בתאונות. בתוך כך, בחלק מהכבישים הבעיתיים לפי משרד התחבורה הופחתה המהירות ב-10 עד 20 קמ"ש.

בשלב הראשון, אומרים במשרד התחבורה, תעלה המהירות במקטעים מסוימים בלבד; בקטע הכביש שבין מחלף עירון שבצפון ועד למנהרות חדיד שבדרום, ורק בהמשך תעלה מהירות הנסיעה המותרת ממחלף סורק ועד מחלף מאחז.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully