וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: אילו מכוניות יגנו עליכם ואילו לא?

2.12.2015 / 12:46

ארגון הבטיחות האירופי עורך מבחן לסיום שנת 2015 ובו 15 מכוניות. 11 מהן זכו לציון המרבי והוכתרו כבטוחות מאוד. אבל מי אכזב ומי נכשל?

אתר יצרן

צילום: יורו NCAP
עריכה: קובי ליאני

שנת 2015 מבחינת ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP אשר אמון על מבחני הריסוק והבטיחות של כלי הרכב החדשים, מסתיימת באור חיובי למדי. הארגון פרסם היום (רביעי) את תוצאותיו של מבחן ריסוק רחב היקף שנערך לאחרונה ל-15 כלי רכב אשר נמכרים כיום באירופה ורובם גם בישראל. התוצאות חיוביות מאוד - 11 מאותם כלי רכב זכו לציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות, שני כלי רכב דורגו עם 4 כוכבים, מכונית אחת עם 3 כוכבים ורק מכונית אחת נכשלה עם שני כוכבי בטיחות בלבד.

מיכאל וואן רטינגן, המזכיר הכללי של ארגון הבטיחות האירופי מציין כי יצרניות רכב רבות נענו לבקשת הארגון מלפני שנתיים להעלות את רמת הבטיחות של כלי הרכב ולהכינם להחמרה בבדיקות שכללו התנגשות חזיתית מלאה בעצם קשיח, בדיקת מערכות למניעת תאונות וחלקן כבר התקינו מערכות למניעת דריסת הולכי רגל, חובה אשר תיכנס לפועל רק בעוד שנה. התוצאות לכך ניכרות ולכן ישנה רשימה ארוכה של מכוניות אשר הפגינו הגנה מצוינת בפני תאונות, גם ברמה הפסיבית וגם ברמה האקטיבית. אולם שתי מכוניות שנמכרות עוד כחדשות הפתיעו ברמת ההגנה הנמוכה שהציעו.

ב.מ.וו X1 מצטיינת, Z4 מאכזבת

שתי מכוניות של יצרנית הרכב מגרמניה נבחנו במסגרת מבחני הריסוק האחרונים, ה-X1 החדש והרודסטר Z4 הוותיקה והתוצאות של השתיים רחוקות מאוד זו מזו. מצד אחד, הקרוסאובר החדש X1 מצליח לגרוף את מרב הנקודות - 5 כוכבים במבחני הריסוק, לאחר שהפגין הגנה בשיעור של 90 אחוזים על נוסעי הרכב במהלך תאונה, 87 אחוזי הגנה על ילדים ברכב, 74 אחוזי הגנה במקרה של דריסת הולכי רגל והציוד האלקטרוני בו זקף לזכותו ציון של 77 אחוזים.

הרודסטר הגרמנית הוותיקה Z4 התקשתה להבריק במבחן זה. ההגנה על הנוסעים במקרה של תאונה נמדדה בשיעור נמוך של 69 אחוזים בלבד, ההגנה על ילדים השיגה ציון של 61 אחוז, ההגנה על הולכי רגל גבוהה עם 91 אחוזים וציוד הבטיחות האלקטרוני השיג 46 אחוזים בלבד. ביורו NCAP מציינים כי מכונית זו על אף שנמכרת כחדשה, לא מצוינת במערכות בטיחות כמצופה מהסטנדרט כיום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מבחן ריסוק ב.מ.וו Z4. יצרן, אתר יצרן
מבחן ריסוק ב.מ.וו Z4/אתר יצרן, יצרן

אינפיניטי Q30 החדשה טובה מאוד

המכונית הקומפקטית היוקרתית של אינפיניטי אשר בה נהגנו רק לפני שבועות אחדים, משיגה ציונים טובים מאוד במבחני הבטיחות. כך למשל השיגה הגנה על נוסעיה בשיעור של 84 אחוזים במקרה של תאונה, 86 אחוזים בהגנה על ילדים ברכב, 91 אחוזים בהגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה וציון של 81 אחוזים למערכות ההגנה האלקטרוניות שבה.

יגואר XE ו-XF החדשות מעולות

גם יצרנית מכוניות הפאר הבריטית מיוצגת במבחן זה על ידי שתי מכוניות חדשות מתוצרתה, ה-XE וה-XF. ה-XE הראשונה הצליחה לגרוף ציונים גבוהים מאוד שתבטאים ב-92 אחוזי הגנה על נוסעיה במקרה של תאונה, 82 אחוזי הגנה על ילדים בתא הנוסעים, 81 אחוזי הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה וציון של 82 אחוז למערכות ההגנה האלקטרוניות שבה למניעת תאונה.

גם ה-XF החדשה מציגה נתונים מצוינים, בחלקם טובים אפילו מאלה של ה-XE. כך למשל השיגה 92 אחוזי הגנה על נוסעיה במרה של תאונה, 84 אחוזי הגנה על ילדים בתא הנוסעים, 80 אחוזי הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה והמערכות האלקטרוניות למניעת תאונה השיגו ציון של 83 אחוזים.

מבחן ריסוק יגואר XE. אתר יצרן
מבחן ריסוק יגואר XE/אתר יצרן

קיה אופטימה וספורטאז', הגנה אופטימלית

המשפחתית הגדולה מקוריאה, קיה אופטימה מצליחה להשיג גם כן ציונים טובים מאוד שבסופו של דבר מזכים אותה בדירוג בטיחות של 5 כוכבים. את זאת היא השיגה על ידי 89 אחוזי הגנה על נוסעיה במקרה של תאונה, הגנה בשיעור של 86 אחוזים על ילדים בתא הנוסעים, 67 אחוז הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה והמערכות האלקטרוניות למניעת תאונה השיגו ציון סביר של 71 אחוז.

הרכב השני של קיה להיבחן הוא הספורטאז' החדש אשר יגיע לישראל בתחילת שנת 2016. ציוניו דומים לאלה של האופטימה עם הגנה בשיעור של 90 אחוז על מבוגרים ברכב בזמן תאונה, 83 אחוז בהגנה על ילדים, 66 אחוזי הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה ו-71 אחוז למערכות ההגנה האלקטרוניות למניעת תאונה.

מבחן ריסוק קיה ספורטאז'. אתר יצרן
מבחן ריסוק קיה ספורטאז'/אתר יצרן

לנצ'יה אפסילון - כישלון מהדהד

זה נכון שלנצ'יה אינה עוד שחקנית משמעותית באירופה וגם שיווקה בישראל נעצר, אך אחת המכוניות הפופולאריות ביותר שלה, אם אפשר לכנותה כך, ספגה ביקורת קטלנית במבחני הבטיחות. המכונית הקטנה כשלה והשיגה 2 כוכבי בטיחות בלבד מתוך חמישה אפשריים, כאשר השיגה 44 אחוזי הגנה על נוסעים במקרה של תאונה, 79 אחוזי הגנה על ילדים בתא הנוסעים, 64 אחוזי הגנה על הולכי רגל ומערכות הבטיחות האלקטרוניות שלה השיגו 38 אחוזי הגנה בלבד.

לקסוס RX החדש: מצוין

רכב הפנאי החדש של לקסוס בו ננהג בקרוב במסגרת השקתו העולמית, השיג ציונים גבוהים במיוחד במבחני הריסוק אשר זיכו אותו בציון של 5 כוכבי הגנה. 91 אחוז הוא השיג בהגנה על נוסעים מבוגרים בזמן תאונה, 82 אחוזים בהגנה על ילדים, 79 אחוז בהגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה והמערכות האלקטרוניות גרפו 77 אחוזים.

מרצדס GLC: הכי בטוח?

רכב הפנאי של מרצדס היה הקרוב ביותר במבחן זה להשיג את הציון "מושלם". כמובן שהוא זכה לדרוג של חמישה כוכבי בטיחות והוא עשה זאת בעזרת הגנה בשיעור של 95 אחוזים על נוסעי הרכב במקרה של תאונה, הגנה בשיעור של 89 אחוז על ילדים ברכב, 82 אחוז בהגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה אך רק 71 אחוז על המערכות האלקטרוניות שבו למניעת תאונה.

מיני קלאבמן: רק 4 כוכבים

הקלאבמן של מיני, השייכת לב.מ.וו גם כן מעט מאכזבת בבדיקה, כאשר השיגה דרוג בטיחות של 4 כוכבים בלבד. למרות זאת, המיני הזו רשמה לזכותה הגנה על נוסעיה במקרה של תאונה בשיעור של 90 אחוזים, אך הציגה הגנה על ילדים בשיעור של 68 אחוזים ואחוז זהה בהגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה ומערכות הבטיחות האלקטרוניות שלה קיבלו רק 67 אחוזים.

ניסאן נבארה: עבודה בטוחה

רכב העבודה הקשוח של ניסאן מיישר קו עם המובילים שבקבוצת הטנדרים כאשר גם הוא מסיים עם דרוג בטיחות של 4 כוכבים. הנווארה הציג הגנה על נוסעים במקרה של תאונה בשיעור של 79 אחוזים, הגנה על ילידם בתא הנוסעים בשיעור של 78 אחוזים ושיעור זהה של הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה. המערכות האלקטרוניות שלו למניעת תאונה זוכו ב-68 אחוזים.

אופל אסטרה החדשה: טובה מאוד

המכונית החשובה ביותר של אופל, האסטרה החדשה בה נהגנו לאחרונה זכתה גם היא בדרוג המכובד של 5 כוכבי הגנה. את זאת היא עשתה עם 86 אחוזי הגנה על נוסעים מבוגרים בזמן תאונה, 84 אחוזי הגנה על ילדים בתא הנוסעים, 83 אחוזי הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה ו-75 אחוזים לזכות המערכות האלקטרוניות שבה למניעת תאונה.

רנו מגאן וטליסמן: טובות מאוד

רנו אלופים בבטיחות? לפי מבחן הריסוק האחרון, הם בהחלט קרובים לכך, כאשר גם המגאן החדשה וגם הטליסמן הגדולה דורגו שתיהן ב-5 כוכבי בטיחות. המגן השיגה 88 אחוזי הגנה על נוסעים מבוגרים במקרה של תאונה, 87 אחוזי הגנה על ילדים בתא הנוסעים, 71 אחוזי הגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה ואחוז זהה קיבלו גם המערכות האלקטרוניות שבה למניעת תאונה.

הטליסמן הגדולה משיגה ציונים ברובם מעט פחות טובים משל המגאן, אך עדיין בתחום החיובי של הציון. מכונית זו השיגה 86 אחוזי הגנה על נוסעים מבוגרים במקרה של תאונה, 84 אחוזי הגנה על ילדים, 68 אחוז בלבד בהגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה ו-76 אחוזים על המערכות האלקטרוניות למניעת תאונה.

מבחן ריסוק רנו טליסמן. אתר יצרן
מבחן ריסוק רנו טליסמן/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully