וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר סקנדינבי: וולוו מציגה את מכונית היוקרה S90 החדשה

3.12.2015 / 7:35

וולוו חוזרת להתחרות בקבוצת הפרמיום-סאלון עם ה-S90 שמחליפה את ה-S80 המזדקנת. המנועים חזקים, העיצוב ספורטיבי והבטיחות בליגת העל. בכורה בתערוכת דטרויט

אתר יצרן

בתום 4 שנות פיתוח חשפו הלילה וולוו את ה-S90 החדשה, מכונית הסאלון שתירש את מקומה של ה-S80 הגוועת וממשיכתה הרוחנית של סדרת ה-900. היא תתחרה במכוניות דוגמת מרצדס E קלאס, אודי A6, יגואר XF, ב.מ.וו סדרה 5 ולקסוס GS בין היתר, כשבאמתחתה היכולות הטכנולוגיות של ה-XC90 המבוצר. "עם חשיפת ה-S90 אנחנו מכריזים בגאווה: אנחנו שוב במשחק", כך מנכ"ל החברה האקן סמיואלסן.

כמו ה-XC90, ה-S90 מסמלת עבור וולוו גשר אל עתיד הרבה יותר יציב ומשגשג. ימי פורד הכובלים תמו, ותחת בעלות ג'ילי הסינית השוודים מצאו את עצמם עם כסף בכיסים, מוח משוחרר ורעיונות מבריקים. על פי התכנית המקורית, ה-S90 הייתה אמורה לצאת לפני רכב הפנאי הבכיר של הנורדים, אלא שההנהלה החליטה שנוכח הביקוש ההיסטרי לרכבי פנאי יקדים אותו ה-XC90 בכמה חודשים, ואח"כ יתחזק במכונית סדאן יוקרתית שתרתום את הטכנולוגיות שבו לטובתה. מהלך נכון בהתחשב (גם) בחולשתה של ה-S80 שמדורגת כמעט במקום האחרון במכירות סגמנט זה באירופה עם פחות מ-2,000 מסירות ב-11 החודשים האחרונים.

בשל כך, חולקים ה-XC90 וה-S90 רכיבים רבים ביניהם, החל בפלטפורמה המודולארית SPA וכלה בתא הנוסעים שנשלט על ידי הטאבלט המרכזי, איכויות הגימור המוקפדות והנדסת האנוש הקרירה. סגל המרכבים יתרחב גם לסטיישן נאה בהמשך הדרך בעוד הפרופורציות מושפעות במידה ניכרת מקו העיצוב הנוכחי של וולוו. בתוך כך, מידותיה של ה-S90 לא יחרגו בהגזמה מה-S80.

הרכב המנועים של ה-S90 יגיע גם הוא מה-XC90, בין אם אלו יחידות ה-T5 או ה-T6 וכן מנוע היברידי ומנועי הסולר מסדרת D הכה חשובים לאירופה. ההספקים בגרסאות הבנזין ינועו בין 245 כ"ס ועד 400 כ"ס בחיבור לתיבות הילוכים אוטומטיות.

וולוו היא חלוצה בענף הבטיחות, ואין דבר כזה לחשוף וולוו נטולת הפתעות. כפי שדיווחנו לפני כמה שבועות פותחה באוסטרליה מערכת שמזהה קנגורואים, אולם כעת מציינים בוולוו כי הבקרה יודעת להבחין בחיות מכל מיני סוגים גם תחת החשכה (ראיית לילה) ולמנוע התנגשות קטלנית. שדרוג נוסף ב-S90 ימצא בבקרת ה-Pilot Assist; המנגנון קיים כאמור ב-XC90 שמסוגלת לנהוג את הרכב עצמאית, כלומר לתקן או לשמור מסלול במהירות של עד כ-80 קמ"ש. אולם ב-S90 ניתן להשתמש בה במהירות של עד 131 קמ"ש. היריעה בהחלט קצרה מלמנות את עשרות המערכות האקטיביות שמגוננות עליה.

ה-S90 החדשה תוצג בשני שלבים: חשיפה רשמית בדטרויט בינואר הקרוב, ולאחר מכן באביב עבור השוק האירופי. אלינו, סביר שתגיע לקראת שנת 2017. "אנחנו מביאים משהו חדשני ונועז לסגמנט שמרני", מסכם מעצב העל של וולוו תומאס אינגלת'.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully