וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: משרד התחבורה משמיד אופניים וקורקינטים חשמליים לא חוקיים

3.12.2015 / 11:05

רוכבים על אופניים חשמליים או קורקינטים מהירים מהמותר? משרד התחבורה החל להחרים ולהשמיד כלים לא חוקיים ובקרוב יערך מבצע החרמה בכל רחבי הארץ

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני

משרד התחבורה מעלה הילוך במלחמה בכלים החשמליים הלא חוקיים. היום הושמדו עשרות אופניים וקורקינטים חשמליים אשר הובאו, נמכרו ונעשה בהם שימוש שנוגד את החוק. מרבית הכלים הוחרמו מבתי עסק אשר עסקו בשדרוג כלים אלה, אשר נגע בעיקר להעלאת מהירות הרכיבה מעל לגבולות המותר. בין הכלים המושמדים למשל נמצא קורקינט אשר בעליו התקין בו מנוע חשמלי בהספק של 800 וואט (פי 8 מהמותר) ואפשר לו להגיע למהירות גבוה של כ-60 קמ"ש. ההשמדה החלה לאחר שבית המשפט נתן לכך אישור בסיום השלב המשפטי כנגד המשדרגים והרוכבים.

מבחינת החוק בישראל, אופניים חשמליים חוקיים הם אלה המצוידים במנוע חשמלי בהספק עד 250 וואט, שמהירות הרכיבה עליהם אינה עולה על 25 קמ"ש ושהשימוש במצערת מוגבל ל-6 קמ"ש. בקורקינטים, החוק קובע כי הספקו של המנוע לא יעלה על 100 וואט, המהירות המרבית תוגבל ל-12 קמ"ש ומשקלו הכללי לא יעלה על 12 ק"ג.

במשרד התחבורה מציינים כי זו רק יריית הפתיחה בטיפול בכלים הלא חוקיים ובקרוב יערך מבצע אכיפה והחרמה של כלים משודרגים בכל רחבי הארץ, גם מבתי עסק וגם מאנשים פרטיים ברחוב.

נזכיר לכם כי מעורבות בתאונה כולל דריסת הולך רגל כאשר רוכבים על כלי חשמלי שאינו חוקי, דינה מבחינת החוק כתאונת דרכים בה למעשה נהגתם ברכב ללא רישיון וללא ביטוח. בעוד שתאונה או דריסה של הולך רגל עם כלי חוקי, אינה נופלת בהגדרה של תאונת דרכים.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, ואפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully