וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכדלית: הפורשה של ג'ניס ג'ופלין נמכרה ב-1.7 מיליון דולרים

13.12.2015 / 14:37

ה-356 של ג'ופלין נמכרה במסגרת מכירה פומבית בניו-יורק במחיר הגבוה פי 2 מתחזית המארגנים. "היא נסעה איתה לכל מקום"

פורשה ג'ניס ג'ופלין. RM Sothebys,
פורשה ג'ניס ג'ופלין/RM Sothebys

תשאלו כל כל אספן מכוניות מלומד, והוא יגיד לכם שלמצוא פורשה 356 קבריולה זו משימה קשה בפני עצמה - מספרן מועט, והשמורות ממילא בקושי יוצאות לאוויר החופשי. לראייה, הנה פורשה 356 שבאמת לא רואים כל יום, שכן זו הייתה שייכת לזמרת הרוק הנועזת ג'ניס ג'ופלין שכינתה אותה "ההיסטוריה של היקום", כותר שנגזר מהאיור הפסיכדלי ששורטט על המרכב על ידי חברה הטוב דייב ריצ'רדס.

"ג'ניס נהגה במכונית לכל מקום - לוס אנגל'ס, סן פרנסיסקו, לכל מדינה בה היא הקליטה את המוסיקה שלה", כך מספרת אחותה לורה ג'ופלין.

הרבה כוכבי רוק וקולנוע החזיקו בשנות ה-60 מכוניות של פורשה, אבל ג'ופלין רכשה את ה-356 לה מנוע 1,600 סמ"ק מסוחר מכוניות באיזור בוורלי הילס בתמורה ל-3,500 דולר בלבד, משום שהייתה משומשת כבת 4 שנים. היא החליטה לאחר מכן להקרין עליה את מחשבותיה, ושילמה 500 דולרים לדייב ריצ'רדס, מקורבה כדי שיצייר עליה הרים, שמיים ציפורים ונופים ואפילו את הסימן האסורולוגי של ג'ופלין - גדי.

פורשה ג'ניס ג'ופלין. RM Sothebys,
פורשה ג'ניס ג'ופלין/RM Sothebys

ג'ופלין השתמשה במכונית שנים ארוכות, גם לאחר התפרקות האח הגדול והקוסמיק בלוז, עד למותה ב-1970 ממנת יתר של הרואין ואלכוהול בגיל 27. אחיה ואחותה, וגם המנהל שלה אלברט גרוסמן המשיכו לנהוג בפורשה 356 הצבעונית עד שהועברה למוזיאון התהילה בקליבלנד ב-1995, שם נותרה בתצוגה הראשית עד לאחרונה. במשך שנות ה-2000 המוקדמות היא שופצה ועבודת הצביעה של ריצ'רדס שוחזרה לחלוטין באמצעות תמונות היסטוריות של ג'ופלין.

הרוכש, ששילם פי 2 מהמחיר המשוער של ה-356 טרם פתיחת המכירה, נותר אנונימי בשלב זה, ומתוך ה-1.7 מיליון דולרים יעביר 10% לבית המכירות RM Sothebys שארגן את האירוע. זוהי ה-356 היקרה ביותר בהיסטוריה שנקנתה במסגרת מכירה פומבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully