וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמית מנועי הדיזל בפולקסווגן: תהליך ההבראה יוצא לדרך

17.12.2015 / 11:54

משרד התחבורה הגרמני אישר את תכנית התיקון של קונצרן פולקסווגן, במסגרתה יעודכנו תוכנות במנועי הדיזל בהם התגלתה הונאה במבחני זיהום האוויר

פולקסווגן. AP
פולקסווגן. התיקונים במנועי הדיזל יחלו בתחילת השנה הבאה/AP

הרגולטורים בגרמניה חתמו על מסמך לפיו מורשה קונצרן פולקסווגן לפתוח בתהליכי תיקון למנועי הדיזל של החברה בפרשת "דיזלגייט". כזכור, נחשף בחודשים האחרונים כי למעלה מ-9 מיליון כלי רכב מונעי סולר של היצרן הגדול באירופה משתמשים בתוכנה המרמה את מבחני זיהום האוויר ומפיקה נתונים מוטים.

על פי דיווחים של 'בלומברג', התיקון כולל את מנועי ה-1.2 ל', ה-1.6 ל' וה-2.0 ל'. "אחרי שנבצע את כל ההתאמות הנדרשות, המכוניות תעמודנה בתקנים החוקיים כפי שנדרש מהן, ללא כל השפעה של תוכנה כזו או אחרת על ביצועי המנוע או צריכת הדלק", כך בהודעה שנמסרה לכלי התקשורת באירופה.

מנועי ה-1.2 ל' וה-2.0 ל' יזכו לעדכון תוכנה שגובה כחצי שעת עבודה במרכזי השירות של פולקסווגן, בעוד מנוע ה-1.6 ל' נזקק לתוספת של רכיב שמווסת את זרימת האוויר למנוע בנוסף לעדכון התוכנה. פולקסווגן תזמן את המכוניות במספר פעימות באירופה עד לרבעון השלישי של שנת 2016.

פולקסווגן התוודתה בספטמבר האחרון ש-11 מיליון מכוניות הקונצרן, לרבות מותגי הליבה המרכזיים (אודי, סקודה, סיאט...) צוידו בתוכנה שמפחיתה את נתוני ה-Nox ברכב כאשר מתקבל במחשב מידע שהרכב נמצא תחת בדיקה במעבדה. לאחרונה, פורסם כי גם דגמי הדיזל של פורשה (3.0 ל' V6) מעורבים בפרשה.

בשלב זה, טרם ידוע היקף התופעה במלואה על המכוניות הנמכרות בישראל, שכן לפי פרסומיו האחרונים של יבואן המותג צ'מפיון מוטורס, מדובר בכמה אלפי כלי רכב בהם יבוצע עדכון תוכנה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully