וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כאן: לפולקסווגן נשבר מהפייטון המזדקנת

21.12.2015 / 12:55

ייצורה של מכונית הסאלון הגרמנית פולקסווגן פייטון בת ה-13 יגיע לסיומו בעוד מספר חודשים. עשויה לחזור בעוד 5 שנים כמכונית חשמלית מפוארת

פולקסווגן פייטון 2015, סין. אתר יצרן
פולקסווגן פייטון. עדיין פועלת על רקע השינויים הגלובליים והמשברים/אתר יצרן

אפשר להמר בבטחה, שאף אחד לא יזיל דמעה כשפולקסווגן תפרד ממכונית הדגל פייטון בעוד מספר חודשים; לא הנהגים, לא סופרי האפונים ואם נותרו לה עוד כמה מעריצים, גם הם בוודאי יניחו לה ללכת בדממה, לפחות בגלגולה הנוכחי. כך מסתמן על רקע דיווחים של כלי התקשורת בגרמניה, לפיהם הייצור של הפייטון עתיד להנעל בחודש מרץ 2016, או 14 שנים לאחר שהוצגה לראשונה בערוכת ז'נבה 2002.

ישנן מספר מדינות מעטות שטרם פלטו אותה ממחזור המכירות; ארה"ב גנזה אותה ב-2006 בעקבות מכירותיה הזעומות, אך היא עדיין נמכרת בסין ובחלקים נידחים באירופה ביחידות בודדות. מפעל הייצור של הפייטון בדרזדן, גרמניה, מגלגל החוצה רק 8 מכוניות פייטון ביום עבודה אחד. אחרי שתסתיים המלאכה על הפייטון באביב, המפעל יסגר למשך שנה במסגרת רפורמות טכנולוגיות שתאפשרנה להרכיב במתחם דגמים חדשים של החברה.

למרות זאת, פולקסווגן לא תותיר אחריה משבצת ריקה, שכן הקונצרן יכשיר פייטון מודרנית ומעודכנת, שעשויה לשאת שם אחר, אי שם בשנת 2019. היא תבוסס על מערכות הנעה חשמליות של אודי אי-טרון ומערכת הנעה כפולה (קוואטרו).

הפייטון המקורית היא פרי מוחו של פרדיננד פייך, ששימש יו"ר העל של פולקסווגן עד אפריל האחרון. היא נולדה כדי להתחרות במכוניות הפאר של מרצדס וב.מ.וו אולם וויתרה מראש על היומרות הספורטיביות ואמצה מאפיינים של לימוזניה מאופקת. בפולקסווגן ראו בה חיזוק תדמיתי בעיקר, אלא שהביקוש היה נמוך עד זניח מול המתחרים ובין כה לא עמדה באיכויות של אודי A8 שתומחרה בדומה לה. מתיחות פנים ליוו אותה עד השנה הקודמת, אולם אלה היו חסרות משמעות. באוקטובר 2014, שיבץ אותה ירחון הרכב הבריטי 'טופ-גיר' ברשימת "המכוניות הגרועות ביותר שניתן לרכוש כעת".

הפייטון נמכרה בצעירותה בישראל (2003-2005) במספרים מעטים עם מנועי V6 וכן עם מנועי W12 בשרניים. המחירים היו אסטרונומיים ונעו בגזרת החצי מיליון שקל והצפינו גם מעבר ל-800 אלף שקלים לגרסאות הבכירות ביותר. גם כאן, כמו בשאר העולם לא זכתה להצלחה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully