וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: פורד פוקוס המחודשת. בילוי משפחתי

22.12.2015 / 8:03

הפוקוס של פורד עברה עדכון חשוב באמצע חייה ולמרות שמגיעה באיחור לישראל, היא מביאה עמה חדשנות מבורכת בדמות מנוע טורבו, התנהגות כביש מהנה ואבזור רב, אבל היא אינה מושלמת

צילום: קובי ליאני

מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015. קובי ליאני
פורד פוקוס המחודשת. מנוע מצוין, התנהגות שובבה, מושבים לא מספיק נוחים ומרווחים/קובי ליאני

את מידת החשק של הציבור בישראל לפורד פוקוס אפשר לנתח בצורה מתמטית - גרף סינוס/קוסינוס למשל. ובמילים אחרות, פעם למטה ופעם למעלה. קשה לחשוב על מכונית נוספת שמצליחה בשלב מסוים למשוך אליה את ההמונים (לימים הייתה לאירופית הנמכרת ביותר בישראל) ורגע אחד אחר כך, להרחיק אותם ממנה כאילו הייתה מגפה וחוזר חלילה לאורך כמעט כל דורותיה, אפילו אם מכניסים את האסקורט לתמונה. הסיבות לכך רבות, אבל הן קשורות למפגש בין הציפיות למציאות, לאמינות ובעולם הליסינג של ישראל גם לשערי מטבע והנחות על כמויות.

נכון להיום, שער היורו נוח למדי והפוקוס עברה לפני כשנה וחצי את העדכון החשוב ביותר של אמצע חייה. לפני שבועיים היא הגיעה לישראל כחלק מריענון וחידוש מקיף של דגמי פורד רבים ושוב אור הזרקורים מופנה אליה וגם מידה רבה של סקרנות מצד יבואנים מתחרים, לקוחות ציי רכב וגם צרכנים פרטיים. על הנייר לפוקוס המחודשת יש את כל מה שצריך כדי לחזור לפסגה, אז לקחנו אותה למבחן בכבישי ישראל וזו התרשמותנו ממנה.

מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015. קובי ליאני
מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015/קובי ליאני

שועטת קדימה

עזבו לרגע את העיצוב, את תא הנוסעים ואת הוייז במסך המגע. המנוע הזה שנמצא בחזית שלה תופס אותנו לגמרי לא מוכנים לבעיטת הכוח שלנו ישר אל הקישקע. וואו. לפני עשור הייתה בבעלותי גולף GTI ספורטיבית עם הספק כזה, אבל הפוקוס החדשה מרגשת יותר באופן שהיא מייחצנת את כוחה וספורטיבית לא פחות. במקום מנוע ה-1.6 ליטר שהורגלתם אליו בשנים האחרונות ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים הבעייתית לעתים של פורד, כעת בחזיתה מותקן מנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 150 כ"ס (6,000 סל"ד) ו-24.4 קג"מ בכל התחום שבין 1,500 ל-4,500 סל"ד. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית (פלנטרית, לא כפולת מצמדים) קונבנציונלית עם 6 הילוכים והחיבור הזה עושה לנו טוב בלב.

כל יציאה מרמזור הופכת למיני תחרות, כל עקיפה לחגיגה. המנוע הקטן שלה נמרץ וכוחני ופשוט גורם לנו להיות מבסוטים מהעובדה שאוטוטו זה יהיה הסטנדרט בקבוצת המשפחתיות. כבר לא נצטרך להתבאס עם מנוע אטמוספרי שצריך שנמתין לחצי השני של סקאלת הסל"ד לפני שנצליח לעקוף את המשאית המזדחלת. לפי המדידות שלנו, הפוקוס הזו צריכה קר 9 שניות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש ותאוצות הביניים שלה מ-80 ל-120 קמ"ש אורכות רק 6.9 שניות. כן, זה מהר למדי בקנה מידה של מכוניות משפחתיות, כאשר הממוצע של תאוצה זו עומד על כ-8.5 שניות. המשמעות של כך בטיחותית כמובן כאשר עקיפות מבוצעות מהר ובנחישות, אבל גם כמובן גם בהנאה. זה פשוט כיף לנהוג ברכב שמשאיר לך רזרבות כוח לכל משימה וצורך וגם תיבת ההילוכים משתפת פעולה בשמחה, בטח שבמצב הספורט. בנוסף לכל אלה, הפוקוס משייטת בנינוחות כאשר ב-100 קמ"ש המנוע פועם ב-1,800 סל"ד חרישיים וחסכוניים. במבחן צריכת הדלק מצאנו בנסיעה משולבת שכוללת מגוון תנאי נהיגה צריכה של 13 קילומטרים לליטר. נהיגה רגועה יותר תפיק צריכת דלק טובה יותר ללא ספק. בשורה התחתונה של החלק הביצועיסטי של המבחן, אם חיפשנו סיבה לקנות את הפוקוס החדשה, הרי היא מצויה מתחת למכסה שבחזית. יופי של מנוע.

מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015. קובי ליאני
מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015/קובי ליאני

תנו לה כבישים מפותלים

המנוע נהדר? התנהגות הכביש של הפוקוס טובה בדיוק באותה המידה. תסלחו לנו על ההתלהבות וההתרגשות, אבל אנחנו צריכים מכוניות כמו הפורד פוקוס הזו כדי לא לאבד תקווה לגמרי מהמכוניות החדשות. לא צריך להיות נהג מירוצים או לנהוג עמה על מסלול כדי להרגיש עד כמה היא עושה את מלאכתה על האספלט באופן מעורר השראה. ההגה שלה אמנם מתוגבר חשמלי, אבל הוא מדויק וחד והפרונט שלה יגיע לאן שרק שתצביעו לו עם הידיים. רק תכוונו והיא שם. ממש ככה. בלי תת היגוי מאכזב, בלי בכיות של כאב מהצמיגים ובלי לרצות להתגלגל על הצד. הפוקוס נטועה באספלט וגם נהנית לאפשר לנו לשחק עמה ולשנות כיוון בתכיפות, בין אם מרצון או מכורח הנסיבות במקרה חירום לשם חמיקה מתאונה.

המתלים שלה תומכים היטב בגוף והחישוקים הגדולים עם מעט הגומי עליהם בדופן הופכים את הנהיגה לחדה וישירה מאוד, כמובן ביחס למכוניות מסוגה. אבל היא לא רק מתנהגת, שכן עם מידה כזו של ריסון, היינו מצפים למצוא את הצד השני של המאזניים בדמות פגיעה בנוחות הנסיעה אבל זה לא המקרה. הפוקוס נוחה ונעימה חרף החישוקים והמתלים הגדולים והקשיחים והיא נמצאת אצלנו בקבוצת המכוניות הנוחות ביותר עם מתלים קונבנציונליים. מעודנת ומהנה, מה צריך יותר מזה? לצערנו הבלמים של הפוקוס הזו לא עמדו בקו אחד עם יכולת הביצועים וההתנהגות והיו לחוליה החלשה כאן. פעולת הדוושה ספוגית וגם עצמת הנשיכה של הבלמים נמוכה מהמצופה, כאילו אלה לא עשו את קפיצת המדרגה הנדרשת ממנוע ה-1.6 החלש אל מנוע ה-1.5 החזק.

מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015. קובי ליאני
מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015/קובי ליאני

עיצוב, תא נוסעים ואבזור

משום שמדובר במתיחת פנים, עמוקה, אבל עדיין מתיחת פנים, השינוי בפוקוס אינו גדול לא בחיצוניות ולא בקבינה. עם זאת, נראה שפורד הלכו מעט אחורנית ועידנו את ההופעה החיצונית והפנימית של הפוקוס, ממשהו מעז ואגרסיבי משהו לעדין והרמוני יותר. כזה שקל יותר לבלוע. מהפרופיל הפוקוס החדשה נראית נהדר בזכות החישוקים הגדולים (ברמת אבזור טיטניום) ומהחזית בזכות גריל הכאילו אסטון מרטין הכסוף (גם כן רק ברמת טיטניום), אבל הפגוש מעודן וכך גם מאחור.

כשעוברים אל תא הנוסעים מוצאים את אותה ארכיטקטורה כמו של הדור המקורי וזה טוב, אך עם פחות משחק של חומרים וצבעים. הכל שם שחור והישיבה מרגישה מעט דחוקה עם קרבה יתרה לחלקי הפנים, כאילו הנהג צריך להשתחל לתוך מנהרת נהיגה. תחושת הדוחק ממשיכה גם מאחור עם מרחב יחסית מצומצם לנוסע מבוגר וגם הנוחות אינה בשיאה. בכל הקשור למושב הנהג, בסיס המושב גם קשיח מאוד, גם קצר וגם אופקי מדי כך שהוא לא תומך כראוי בישבן ובירכיים והתוצאה של כך היא עייפות של ממש אחרי כשעה וחצי של נהיגה עם צורך אמיתי לחילוץ עצמות. גם תא המטען רחוק מלהרשים עם נפח מצומצם של 316 ליטר בלבד.

מבחינת האבזור, נתחיל עם זה הבטיחותי. הפוקוס בשתי רמות האבזור שלה מציעה 6 כריות אוויר, מערכת לבלימה עצמאית למניעת תאונה בעיר, מערכת לבקרת לחץ אוויר בצמיגים ומערכת לסיוע בזינוק בעליה. ברשימת האבזור המפנק מוצאים בעיקר מערכת מולטימדיה מתקדמת מבוססת אנדרואיד עם וייז מובנה ומסך מגע בגודל 9 אינץ', אבל איכות השמע ברמקולים בסיסית מינוס. עוד יש בה בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ועוד, כאשר רמת הפרימיום מוסיפה התנעה ללא מפתח (מפתח חכם), מושבי ספורט מתכווננים מלפנים, משענת יד מתכווננת מלפנים ומאחור, מראה פנימית למניעת סנוור, תאורת לד פנימית - ציוד שנעדר מרמת הטרנד הבסיסית.

מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015. קובי ליאני
מבחן פורד פוקוס החדשה. דצמבר 2015/קובי ליאני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחיר יקר

בשורה התחתונה גילינו שהפוקוס המחודשת היא בהחלט מכונית טובה, לא מושלמת, אבל טובה מאוד וסביר מאוד להניח שנראה אותה באלפיה שוב על הכבישים, בעיקר במסגרת חברות הליסינג. אולם עבור הצרכן הפרטי, התמונה מעט מסתבכת בשל שורת המחיר. היא תמצא חן בעיני אלו מכם שמעריכים איכויות נהיגה גבוהות, אבל בעלי ילד אחד או שניים בשל עניין המרחב המוצע והשימושיות של גרסת ה-5 דלתות. צריכים יותר מקום? בשביל זה יש סטיישן שימושית וגם סדאן. אבל שוב נחזור אל המחיר. היבואנית מבקשת 133 אלף שקל תמורת הפוקוס 5 דלתות ברמת טיטניום או 128 אלף עבור רמת הטרנד 5 דלתות או 135 עבור הפוקוס טורר טיטניום ולנו זה מרגיש מעט יקר ביחס לתמורה. כאילו המחיר נופח במכוון ללקוח הפרטי כדי לקסום שוב לחברות ציי הרכב בדמות הנחות גדולות אל מול המחירון.


עוד על פורד בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן קודם

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully