וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימולטור: נהיגה וירטואלית, הנאה אמיתית

23.12.2015 / 7:53

חלמנו לנהוג על מכוניות מירוץ, חלמנו לעלות על כל מסלול מירוצים שנרצה, חלמנו להתאמן בנהיגה, אבל חששנו מהסיוט של העלויות וכמובן הסכנה, עד שפגשנו במציאות של הסימולטור

עידו שחם

צילום: עידו שחם
עריכה: רן צימט

טמפרטורת האספלט 50 מעלות, לחץ האוויר בצמיגים נבדק ואני נשלח להקיף את מסלול הלה-מאן בפעם הראשונה בחיי ובמכונית פורד פסיכית עם 500 סוסים בגלגלים האחוריים וטורבו לג (שיהוי) שחייבים לקחת בחשבון. משימה מיוחדת לבעלי כושר נהיגה רציני מאוד, מקצועי כדי לעבור כהלכה.

כבר ביציאה מרחבת השירות הכוח של המנוע מדביק לי את הראש למשענת בהילוכים הראשונים, אבל בזכות מאות הסוסים, גם בבאים אחריהם. הפניה השמאלית 90 מעלות ואחריה עוד אחת כזו לכיוון הנגדי ממחישות עד כמה הנהיגה הזו עתידה להיות תובענית אם ברצוני להישאר על הצבע השחור ולא להחליק אל הירוק והקיר. אני צריך כמה הקפות כדי לזכור את תוואי המסלול, עוד מספר הקפות כדי לחזור בעקביות על נקודות הבלימה וההאצה ובין לבין, להכיר את המכונית הפרועה הזו. ואז זה התחבר, להקפה אחת מושלמת ועוד אחת ועוד. אבל גם אז חגי פארן מ-SimRace התערב ונכנס לי ל"אוטו" והסביר איך כל מה שלמדנו על הסימולטור הבסיסי התאחד לכדי נהיגה מפוקחת ומיומנת בסימולטור הגדול, היקר והיחיד מסוגו בישראל.

סימולטור הדרכת נהיגה וספורט מוטורי סימרייס SimRace. עידו שחם
ה"מפלצת". סימולטור יחיד מסוגו בישראל בעלות של רבע מיליון שקל/עידו שחם

כן, סימולטור. מדמה מציאות, אבל רק אחרי שנוהגים במכונה הזו מבינים עד כמה היא קרובה למציאות. היא ממש משיקה. מושב הספורט נע על בוכנות הידראוליות שמדמות כוחות הפועלים על הגוף, שלושה מסכי ענק מקנים שדה ראיה של כמעט 180 מעלות, הדוושות מציעות תחושה מושלמת וההגה הזה - אני צריך כזה במכונית הפרטית שלי.

זו לא הפעם הראשונה שפגשנו בחגי והסימולטורים שלו, אבל בזמן שחלף מדריך הנהיגה הזה שדרג באופן משמעותי את מערך מדמי הנהיגה שלו ואת שיטות הפעולה; לא עוד רק לשם שעשוע למכורים למשחקי מחשב שמחפשים עוד קצת ריאליות, אלא מכונות שמסוגלות ללמד כל אחד ואחת מאיתנו כישורי נהיגה בסיסיים, תפישת מרחב וכמובן הפנמה של עקרונות נהיגה מתקדמים.

סימולטור הדרכת נהיגה וספורט מוטורי סימרייס SimRace. עידו שחם
סימולטור הדרכת נהיגה וספורט מוטורי סימרייס SimRace/עידו שחם

היתרון המשמעותי הוא בתרגול "על יבש", אבל הכי קרוב לרטוב שאפשר. תוכנות הנהיגה של חגי מציעות מגוון תרגולים לשיפור מיומנויות הנהיגה (היגוי, בלימה, תזמון, העברות משקל ועוד) בסביבה הבטוחה ביותר, עם אפס סיכון לרכב, לסביבה וכמובן לנהג עצמו.

בביקור במתחם SimRace חגי התעקש להעביר אותנו את הדרך כולה ולא רק (שוב) לטעום מיכולות המערכת. המפגש כלל שיחת היכרות לרישום כל הכשרות הנהיגה והמטרה לשמה הגענו. חגי מספר, כי עוסק בין היתר בשיקום נהגים שעברו טראומות נהיגה ותאונות - הסימולטור עוזר להשיב להם את הביטחון, מדריך את משטרת ישראל בנהיגה מתקדמת שאף עורכת השוואות בטיחותיות בסימולטור ביחס לקופסה הירוקה, מלמד ציי רכב נהיגה נכונה ועוד.

משם, עברנו לתרגולים מגוונים - סלאלום, תזמון בלימה, חמיקה ממכשולים, עבודת היגוי ומצערת ועוד. רק אחרי שצלחנו את כל התרגולים, עברנו אל המכשיר המדהים והיקר: רבע מיליון שקל של מציאות מדומה. על הסימולטור הזה מבלים טובי נהגי המירוצים בישראל (אלון דאי, ירין שטרן, אורי אייזנשטיין, ויקטור קוז'ניצקי, בר ברוך ועוד) לאימון והכנה למירוצים בכלי הרכב שלהם, עם יכולת להתאים את הרכב הווירטואלי באופן מדויק ומושלם לרכב במציאות. הם משתמשים בתרגול להכרת המסלולים ושיפור המיומנויות, אנחנו בינתיים עסקנו בהנאה נטו וכתמי הזיעה על החולצה והמצח העידו - המציאות עולה על כל דמיון.

SimRace: רחוב הברזל 32, רמת החייל, תל אביב. כניסה B קומה מינוס 1.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully