וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המיסים: מס הקניה על רכב חשמלי יעמוד על 10%

24.12.2015 / 10:00

שר האוצר משה כחלון חתם על צו הארכה לפיו מס הקניה על רכב חשמלי יעמוד על 10% בשנתיים הקרובות

ניסאן ליף. אתר יצרן
ניסאן ליף. המכונית החשמלית היחידה שנמכרה בישראל אחרי פליטת בטר פלייס/אתר יצרן

רשות המסים פרסמה היום (חמישי) כי מס הקניה על כלי רכב חשמליים יעמוד על 10% עד שנת 2017, התייקרות קלה של כ-2%, כך בהתאם לצו הארכה עליו חתם שר האוצר משה כחלון. על אף שהתשתיות בישראל צחיחות מעמדות טעינה, ומכוניות חשמליות מספרן דל עד בלתי מורגש, רואים במהלך זה המשך העידוד למעבר לכלי רכב ידידותיים לסביבה בתחזית האופטימית. המס על רכב היברידי ודגמי פלאג-אין, נותר על 30%.

ברשות המסים אומרים, כי "הפחתת מס הקניה לרכב חשמלי מוצדקת ממספר טעמים, בין השאר, משום שרכב חשמלי מזהם פחות מרכב רגיל, יעיל מבחינה אנרגטית והשימוש בו מצמצם את תלות המדינה במקורות דלק". עוד אומרים כי קיימים חסמים לצרכן מלבד רשת ההטענה. "מחירם הגבוה גורם לכך ששיעור מס הקניה הרגיל (83% מערך היבוא בניכוי ההפחתה בהתאם לדרגת זיהום), אינו מספיק דיו להשוות בין תשלום המס ביבוא רכב חשמלי לבין המסים המשולמים ביבוא רכב בעל הנעה רגילה".

בעבר הלא רחוק, נמכרו בישראל כלי רכב חשמליים של קבוצת בטר פלייס (רנו פלואנס ZE), אלא שקריסת המיזם גרמה למאות כלי הרכב שנמסרו להפוך למראה נדיר על כבישי המדינה. גם קרסו מוטורס משווקת מכונית חשמלית - ניסאן ליף, אלא שגם זו נחשבת למחזה לא שכיח עקב מחירה הגבוה והקשיים בפריסת עמדות הטעינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully