וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדולה למען המאבק בתאונות הדרכים: היכן נציגי משרד התחבורה?

30.12.2015 / 9:41

אמש התקיים דיון של השדולה למען המאבק בתאונות הדרכים, ולמרות המצב המחפיר בכבישים אף נציג של משרד התחבורה לא נכח. חה"כ חמד עמאר: "כל שעה 7 איש נפגעים בתאונות"

תאונת דרכים בין שני כלי רכב ביציאה מאבני חפץ לכיוון מחסום תאנים. 15 בדצמבר 2015. מד"א
תאונת דרכים בין שני כלי רכב ביציאה מאבני חפץ לכיוון מחסום תאנים. 15 בדצמבר 2015/מד"א
למשטרת התנועה אין שום ידע בנושא הרכב הכבד

אמש (שלישי) התקיים בכנסת דיון של השדולה למען המאבק בתאונות הדרכים, שעסק בסיכום תאונות הדרכים בשנת 2015. על פי נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עומד מספר ההרוגים בתאונות דרכים קטלניות לפי שעה על 353 בני אדם, עלייה של יותר מ-11% בהשוואה לשנה הקודמת. אלא שעל אף נתונים מדאיגים אלו, העיר יו"ר הוועדה ח"כ עמר חמאד כי חרף בקשותיו האישיות לנוכחות של נציגים ממשרד התחבורה בדיון, אלו "לא טרחו להגיע". עוד הוסיף, כי "אגיש הצעת חוק לפיה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תהפוך לרשות עצמאית שאיננה תלויה במשרד התחבורה".

מנכ"ל הרשות הלאומית, רו"ח מרדכי דואני אמר כי: "השנה נהרגו 353 אזרחי מדינת ישראל בכבישים החל מ-1.1.15, כמעט כל יום נהרג בן אדם ואחרי כל מספר יש משפחה. גם ירידה בנתונים היא לא מספיקה, אבל יש נקודות אור, ירידה בהולכי הרגל וירידה בתאונות במגזר הערבי ויש בלימה בתאונות אצל נהגים צעירים ובדרכים עירוניות. נקודות החושך זה רכבים כבדים - שיש אצלם כ - 20% הורדה מהכביש עקב ליקויי בטיחות, וגם רוכבי אופנוע ואופניים ודרכים בינעירוניות".

"חבל שאין הסתערות על הנושא הזה, כי תאונות הדרכים היא בעיה לאומית מהמדרגה הראשונה", ציין ח"כ יעקב פרי.

מצד אגף התנועה, מצביעים על מחדלים שעיקרם במחסור בכוח אדם ובניידות, מה שלמעשה מגביר את הסיכון לתאונות ופצועים לדברם. "בארבע שנים האחרונות התווספו לכבישים כמעט מיליון כלי רכב, משנת 2009 ירדנו מ-615 שוטרים ל-380 שוטרים בגלל תקציב ונכון להיום יש 36 הרוגים יותר ביחס לשנה שעברה. לגבי המשאיות - יש עלייה של 7% , אך מבחינת האכיפה ניתנו 38,000 דוחות לשנת 2015." כך אומר סגן ראש אגף התנועה, תת ניצב אלברט אוחיון.

מעורבותן של משאיות בתאונות דרכים נמצאת כאמור במגמת עלייה, ולדברי יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש, נראה שרוב העוסקים בדבר בעיקר מדברים ולא מיישמים. "מעל 20 שנה אני משתתף בדיונים וועדות בנושא תאונות הדרכים - תפסיקו לדבר ותתחילו לבצע". הרוש מציין, כי "למשטרת התנועה אין שום ידע בנושא הרכב הכבד וחייבים ללמד את שוטרי אגף התנועה. מנכ"ל הרשות אמר לוועדה שכ -20% מהרכב הכבד שנבדק על הכביש ע"י הרשות מורד מהכביש... דמיינו לכם אם האכיפה היתה גדולה יותר כמה אוטובוסים ומשאיות היו מורדים בגלל ליקויים. אז למה אנחנו מתפלאים שב-4 השנים האחרונות ישנה עלייה בקטל בכבישים"?

לדברים הוסיף גם ח"כ עודד פורר: "תאונות הדרכים הן לא גזרת גורל שאי אפשר להתמודד איתה, מדינת ישראל יודעת לשלוח לוויינים לחלל, להילחם בטרור ועוד ובתאונות דרכים זה כאילו גזרת גורל וזה לא זה עניין של תקציב ומשאבים".

עוד הרבה על תאונות דרכים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully