וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב חדש יחויב במבחן רישוי רק לאחר 3 שנים

6.1.2016 / 12:18

מכוניות שנרכשו על ידי ציים או בליסינג יחויבו לבצע מבחן כעבור שנתיים במקום שנה כיום. שר התחבורה: "השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש בכלי רכב לא תקין"

אילוסטרציה – מכון רישוי (טסט). קובי ליאני
מכון רישוי. טסט לרכב חדש רק אחרי 3 שנים. רכבי ליסינג וציים - שנתיים במקום כל שנה/קובי ליאני

בשורה לנהגים: בהתאם לתקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ, מכוניות חדשות שנרכשו החל ב-1 בינואר 2016 לא תאלצנה לעבור מבחן רישוי כל שנתיים, כי אם לאחר שלוש שנים. כך הכריז היום (רביעי) משרד התחבורה. מכוניות שנרכשו דרך ציים או מכוניות ליסינג יעברו "טסט" פעם בשנתיים במקום פעם בשנה.

"השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש בכלי רכב לא תקין. ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי", כך ישראל כץ.

כזכור, רכב חדש שנרכש כיום מהיבואן נדרש לבצע את מבחן הרישוי כעבור שנתיים, כלומר פטור בשנה הראשונה (אך מחויב לשלם את אגרת הרישוי בכל התקופה). במשרד התחבורה מוסיפים, כי מבדיקות שנערכו נמצא כי אחוז קטן מאוד מכלי הרכב החדשים שמגיעים למבחני הרישוי נכשלים על פי הקריטריונים הנבדקים, לרוב בשל ליקויים במערכת התאורה או הצמיגים.

סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה, אינג' אבנר פלור, אומר כי לאור הרחבת תקופת האחריות על מכוניות חדשות בשנים האחרונות, "לבעלי הרכב יש אינטרס לבצע את הבדיקות והטיפולים במהלך תקופת האחריות, וזאת כדי שלא לפגוע בתקופת האחריות הניתנת על ידי יבואן הרכב".

במרבית מדינות אירופה, מחייבים לבצע את מבחן הרישוי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים עד גיל 10 שנים. בשלב מאוחר יותר המכוניות נבדקות בכל שנה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully