וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן Budd-e - חבר חשמלי ושימושי למשפחה

7.1.2016 / 8:05

פולקווסוגן לא זונחת את חלום המיקרובאס ומציגה בתערוכת CES רכב חשמלי בעל טווח נסיעה מרשים ונהיגה עצמונית. יגיע לכבישים?

אתר יצרן

זוהי הזדמנות טובה מבחינת פולקסווגן לעסוק במכוניות חשמליות ולחמוק לרגעים ממשבר מנועי הדיזל שפוקד את הקונצרן. פולקסווגן Budd-e - מיקרוואן רעיוני, חשמלי ושימושי למשפחה נשלח לבכורה בתערוכת האלקטרוניקה בלאס ווגאס בזמן הנכון, ואולי עשוי להפחית מ-VW את מדד הלחץ שנפל על בכיריה. האם הפעם הוא גם יקבל אור ירוק לעלות לייצור?

"באדי", הוא הרכב הראשון של פולקסווגן שתוכנן על פלטפורמה חשמלית מודולארית, ה-MEB, שפותחה במיוחד עבור כלי רכב להם הנעה חשמלית או היברידית. בקרביו שוכנות סוללות שטוחות לחלוטין בעוביין (קיבולת של 101 KWH), שנמתחות לכל אורכה של הרצפה, מה שמכשיר עבורו טווח נסיעה של למעלה מ-370 מיילים, שהם כ-595 קילומטרים בין טעינות. כמעט כפול מפולקסווגן גולף חשמלית.

הכוח מקורו במנועים חשמליים שכל אחד מהם מותקן על הסרנים. המהירות המרבית היא בסביבות 160 קמ"ש וכוחות הסוס האקולוגיים מצטברים ל-300 וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7 ש'. בפולקסווגן מדווחים על מידות קומפקטיות אך שימושיות, עם אורך של 4.6 מ', רוחב 1.93 מ', וגובה של כ-1.80 מ', כלומר חולק מידותיו עם קרוסאובר בינוני טיפוסי, פחות או יותר.

העיצוב החיצוני נבע ב"בולי" קונספט שעבר כמה גלגולים מאז תחילת העשור הקודם, ומתהדר במראה רבוע ועתידני. תא הנוסעים הרעיוני, כולל פאנל ראשי רחב עם תצוגה מרכזית כפולה, פתיחת דלתות בזיהוי כף יד, נהיגה עצמונית ומקום לחמישה אנשים. חלק מהפונקציות החדשות כוללות גם מערכת שמופעלת ב"מחוות ידיים" - בקרה שתגיע בעתיד הקרוב גם למכוניות הליבה של הקונצרן, בהם הגולף החשובה.

לשאלה אם באדי יבשיל לרכב סדרתי, עונה ברמיזה ד"ר הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן החדש: "המיקרובאס המקורי היה סמל השלום והאחווה, אושר ושמחה על גלגלים, כמו דירה ממונעת. העתיד שייך למכוניות שתעשנה אנשים שמחים. אנחנו רוצים ליצור חוויה חדשה ומיוחדת".

כלי התקשורת בגרמניה מעריכים שרכב מסוג זה, עשוי להופיע בכבישים בסוף שנת 2017.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully