וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות בטיחות באופנועים: מדוע לא מוזילים את הביטוח?

7.1.2016 / 11:33

איגוד יבואני הדו גלגלי מוחה על האפליה בין כלי רכב הנהנים מהוזלת הביטוח בגין מערכות בטיחות מצילות חיים לבין רוכבי דו גלגלי שמשלמים תעריף דמיוני. האם חייהם של נהגים שווים יותר מחייהם של רוכבים?

השקה קטנועי ב.מ.וו C650 ספורט ו- C650 GT. נובמבר 2015. אתר יצרן
השקה קטנועי ב.מ.וו C650 ספורט ו- C650 GT. נובמבר 2015/אתר יצרן

בהתאם להוראות משרד האוצר לאחרונה, מופחתים תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב בהם תמצאנה מערכות בטיחות המוגדרות על פי משרד התחבורה "מצילות חיים". אלא שנדמה שעם כל הנחישות לשנות את המצב הקיים ולהאבק בתאונות הדרכים, מישהו בין מקבלי ההחלטות זנח את רוכבי הדו גלגלי - שנאלצים להיפרד מסכומי עתק בתשלום לחברות הביטוח, ונותרו מחוץ למעגל ההוזלות חרף קיומן של מערכות בטיחות אלו באופנועים ובקטנועים.

בדיון שהתקיים השבוע באיגוד לשכות המסחר, הביעו ראשי איגוד יבואני הדו גלגלי את ביקורתם כנגד האפליה בין הנהגים לרוכבים, וטענו כי אין "להפלות בין מבוטחים שונים ב"פול" בעידוד מערכות מצילות חיים". הלכה למעשה, לא הוגדרו פרמטרים הקובעים כיצד יופחת תעריף ביטוח החובה לדו גלגלי, כאשר מנגד מוזלים התעריפים בכלי רכב בהיקפים שמגיעים עד למעלה ל-1,000 שקלים. טלי ברנר, יו"ר האיגוד הדגישה כי "זהו אינטרס לאומי לפעול לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים, בכל סוגי כלי הרכב".

המשמעות היא, שכל עוד לא נקבעו המשתנים בחוק, חברות הביטוח תוכלנה להחליט על דעת עצמן אם להוזיל או לא את הפוליסה, ובשיעור שנקבע לפי ראות עיניהן. ההחלטה להגדרת המשתנים כ"וולנטרית" לדברי האיגוד פוגעת באופן משמעותי ברוכבי הדו גלגלי. בדיונים שהתקיימו אשתקד בין הגופים המעורבים בנושא זה, נמצא כי למערכות אלה תרומה גדולה בהפחתת תאונות הדרכים בדו גלגלי, אך נראה שכל עוד המצב יישאר על כינו הרוכבים ימשיכו לשלם והרבה, ולהיות כפופים לגחמות של חברות הביטוח.



עוד הרבה דו גלגלי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully