וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי Ioniq: התשובה לטויוטה פריוס, ויותר מכך

10.1.2016 / 10:39

יונדאי מפתחת מכונית משפחתית שתתחרה בטויוטה פריוס, אולם לזו 3 אפשרויות הנעה: היברידית, פלאג-אין וחשמלית טהורה

יונדאי איקיונק הייבריד. אתר יצרן
יונדאי IONIQ. משפחתית חדשה ואקולוגית/אתר יצרן

יונדאי השיגה חלק גדול מהמטרות שהציבה לעצמה בתחילת העשור הקודם; היא שיווקה מכונית קומפקטית לאירופה (i30), החדירה רכב פנאי מבוקש (טוסון וסנטה פה), גייסה לשורותיה אנשי מפתח שהיוו חלק מהותי מעמוד השדרה של היצרניות בגרמניה, והיא גם החלה לפתח בקדחתנות הנעה אלטרנטיבית, כמו מערכות תא דלק משוכללות.

אלא שאחרי כל התכניות להפוך ליצרנית "ירוקה" וידידותית לסביבה, היא עדיין פוזלת לכוונה של טויוטה שמחזיקה בארסנל את המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם, טויוטה פריוס. עתה היא יוצאת בהכרזה, שהמכונית ההיברידית שלה, הראשונה שהינה ממוקדת ישירות לשקע הטעינה של הפריוס פלאג אי, עומדת להפוך למציאות, תחת הכותר IONIQ.

ביונדאי התחבטו זמן רב בשאלה אם לתכנן מכונית כזו על בסיס i30 או אלנטרה i35, אולם בסופו של דבר בחרו בשיטה של היפנים והמציאו מוצר מקורי. ה-IONIQ תהיה פחות או יותר במידותיה של פריוס, אך להבדיל ממנה תמכר ללקוחות עם 3 הנעות שונות: היברידי, פלאג-אין היברידי והנעה חשמלית טהרנית, בחיבור לתיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות.

יונדאי איקיונק הייבריד. אתר יצרן
יונדאי איקיונק הייבריד/אתר יצרן

ככל הידוע, היא תמכר בפעימה הראשונה עם מנוע GDI בנזין בנפח 1.6 ל' עם סוללות ומנוע חשמלי, כך שההספק המרבי יהיה בסביבות ה-150 כ"ס. הספק זה יקבל תמיכה בביצועים בזכות משקל נמוך שמקורו בשימוש בתרכובות אלומיניום במכסה המנוע, הדלתות, דלת תא המטען, חלקים פנימיים במכלולים ועוד - ביונדאי טוענים ש-53% מהרכב עשוי אלומיניום. הסוללות (ליתיום יון קומפקטיות) מתוקנות במרכז הרצפה, כך שמרכז הכובד יהיה מאוזן לדברם. בחברה הדרום קוריאנית אף מוסיפים שבניגוד למכוניות היברידיות שגרתיות, ה-IONIQ היא "דינמית בעצמותיה".

בטויוטה השיקו את פריוס דור 4 ממש לאחרונה, ולא נראה שכרגע הם מוטרדים מנגיסות בנתח המכירות שלה. ימים יגידו אם יונדאי אכן הצליחה לייצר חלופה לפריוס, כפי שהיטיבה לעשות בכמה מהסגמנטים החשובים באירופה, ארה"ב וגם בישראל.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully