וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 16% בגניבות רכב בישראל ביחס ל-2014

12.1.2016 / 8:20

על פי נתונים של חברת 'פוינטר' כ-25% מכלל הגניבות בוצעו על ידי לקיחת המפתח מבית הלקוח. גוש דן ואזור השרון סובלים מהכי הרבה אירועי פריצה. "לקוחות חייבים להבין שבמסגרת המצב הביטחוני הכללי בישראל ובמיוחד בתקופה האחרונה חייבים להיזהר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתונים חדשים שמפרסמת חברת מיגון כלי הרכב 'פוינטר', לה מעל 130 אלף לקוחות בישראל, מעלה כי בשנת 2015 חלה עלייה של 16% בהיקף הפריצות למכוניות בישראל בהשוואה לאשתקד. לפי דיווחי פוינטר, כ-25% מכלל הגניבות בארץ בוצעו על ידי לקיחת המפתחות מבית הלקוח, 70% התבססו על שיטה של תקיפה אלימה והחלפת מחשב המכונית, ו-5% על ידי שוד וגניבת הרכב כשהוא מונע או על ידי גרירה ממקום החניה.

אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר ישראל: "הגידול בגנבת מפתח מבית הלקוחות לכדי רבע מגנבות הרכב הינו נתון מטריד. לקוחות חייבים להבין שבמסגרת המצב הביטחוני הכללי בישראל ובמיוחד בתקופה האחרונה חייבים לנקוט משנה זהירות, ולנקוט בפעולות אשר יפחיתו את האפשרות של פורצים לחדור לתוך הבית לגנוב את המפתחות".

לדברי פוינטר, שיטות הגניבה נחלקות לשתיים: גניבת מפתחות מבית הלקוח (לרוב בית פרטי) כאשר קיים קשר ישיר בין בית הלקוח לרכב בחניה, או גניבה בידי מישהו מורשה: זו מתבצעת על ידי הכנת מפתח או שכפולו בידי מורשה שקיבל מפתחות וקוד, (אם מבעל הרכב, ממוסך בו טופל הרכב, חניון, תחנת שטיפה ועוד). עוד מוסיפים כי בחלק מהמקרים התגלה כי שוכרי רכב שכפלו את מפתחות הרכב והחזירו אותו למטרת גניבתו מהשוכר הבא. במקרים אלו, הרכב נוסע לשטחי הרשות הפלסטינית כשהוא מנוטרל באופן "חוקי" באמצעות מפתח הרכב, כשהרכב נוסע ומערכת המיגון מפורקת בשטחים.

בפילוח סוג כלי הרכב שנגנבו, נמצא כי חל זינוק של 2% בכמות כלי הרכב הפרטיים - 44% מסך הגניבות. כלי רכב מסחריים מהווים 23% (עלייה של 3% ביחס לאשתקד), רכבי שטח כ-7% (ירידה של 10%), טנדרים 6.5% (עלייה של 16%), משאיות 17% (ירידה של 43%), וכלי צמ"ה 2.5% (עלייה של 100%).

הפעילות הגבוהה ביותר של גנבים נרשמה בגוש דן כמובן - 25%, ואילו בשרון 18%. העיר החביבה על הגנבים היא תל אביב יפו עם 10%, אחריה ירושלים (6%) ופתח תקווה 3.5%. כפר סבא עם 2.5% מהיקף הגניבות. באזור הצפון נרשמו 14% גניבות, בשפלה 20% - זינוק של 42%, ובדרום 11%, ירידה של 8% ביחס לשנת 2014.

"אנחנו רואים כי ברבעון האחרון של 2015 חלה ירידה בגניבות הרכב באזור ירושלים עקב המצב הביטחוני והתנועה הערה של כוחות הביטחון בעיר. בתחום האכיפה חברת פוינטר פועלת בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון למיגור נגע הגניבות. צוותי אכיפה פוינטר מבצעים פעילויות יזומות במעברים של קו התפר, באזורים ניגועי גניבות, בשכונות הסובלות מגניבות מחניונים משותפים", אומר גולדשטיין.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully