וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות קורקינטיים חשמליים הוחרמו על ידי משרד התחבורה

11.1.2016 / 15:43

חלק מהקורקינטיים שנתפסו היו בהספקים גבוהים בהרבה מהמותר. "מדובר בתופעה נרחבת של שימוש בכלים מסוכנים ובלתי חוקיים, המהווים סיכון בטיחותי חמור לרוכבים ולסובבים אותם"

קורקינטיים חשמליים. קרדיט: משרד התחבורה,
קורקינטיים חשמליים/קרדיט: משרד התחבורה

משרד התחבורה החרים השבוע מאות קורקינטיים חשמליים לא חוקיים שנתפסו בחנויות ברחבי הארץ בין אשדוד לנתניה. מדובר בכלים אסורים לרכיבה, שהספקם גבוה משמעותית מכפי שהחוק מתיר כיום לשימוש וכך גם משקלם, שחצה בקלות את תקן המשקל החוקי שעומד על 12 קילוגרמים.

במשרד התחבורה מדווחים כי במסגרת מבצע "גלגלים לוהטים", הוחרמו מאות קורקינטיים חשמליים שהיו בעלי הספק של 500 עד 800 ואט, בעוד הכלים החוקיים מוגבלים ל-100 וואט. במספר כלים שנתפסו על ידי משרד התחבורה, נמסר כי משקלם הגיע ל-40 קילוגרמים, פי 3 ויותר מכלי המורשה לנסיעה.

את המבצע ליוו כוחות של משטרת ישראל, מהנדסים ממכון התקנים ובוחנים של משרד התחבורה. באחד מבתי העסק ברמת גן, תקף בעל המקום את אחד השוטרים שהגיע לחנות וכן את נציג משרד התחבורה. הוא נעצר והובל להמשך החקירה. עוד נמסר, כי פקחים של משרד התחבורה העמיסו את הכלים הבלתי חוקיים שנתפסו על משאיות שהובאו במיוחד לצורך המבצע, וכי בכוונת משרד התחבורה להגיש תביעות משפטיות נגד כל בעלי העסקים שמכרו קורקינטים ואופניים חשמליים בלתי חוקיים.

"מדובר בתופעה נרחבת של שימוש בכלים מסוכנים ובלתי חוקיים, המהווים סיכון בטיחותי חמור לרוכבים ולסובבים אותם". כך הוסיף עוז יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה.

עוד הרבה על משרד התחבורה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully