וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LC500: עשרה הילוכים וביצועים דרמטיים

14.1.2016 / 7:58

לקסוס חשפה בארה"ב את לקסוס LC500 החדשה שחונכת לראשונה תיבת 10 הילוכים אוטומטית. המנוע - V8 עם מעל 460 כ"ס. LFA לעניים?

אתר יצרן

לקסוס מתייחסת ל-LC500 החדשה שמוצגת כעת בתערוכת דטרויט כיורשת הרוחנית של מכונית הקבריו היוקרתית לקסוס SC, אותה מכונית מהודרת שאולי ראיתם בארץ מידי פעם בפעם ליד בתי הקפה ומדרכות הרצליה פיתוח.

אלא שהניגוד ביניהם בא לידי ביטוי בכל פרמטר שאפשר להעלות על הדעת, שכן ה-LC500 תוכננה מיסודה כמו "מיני LFA" (מכונית העל הנדירה של המותג שייצורה פסק לאחר 500 יחידות). צורתה החיצונית פותחה על פי תרשימים של מכונית הקונספט LF-LC מלפני 4 שנים בערך, המנוע יושב קרוב לדופן הפנימי של התא, הגלגלים מורחקים החוצה ולדברי לקסוס, "כל המכונית מאוזנת בצורה שמיטיבה עם מרכז הכובד שלה". אכן, לא בידיוק קבריולה מצועצעת.

ה-LC500 גדולה במידותיה מ-GS סדאן, והפלטפורמה היא הקשיחה ביותר שלקסוס ייצרה אי פעם על פי תיאורי החברה. זו מכונית ספורט רצינית ומושקעת, כשברשימת האפשרויות העתידית ניתן יהיה לאבזר אותה בספוילר מתכוונן אדפטיבית, מושבי ספורט ייעודיים ומחבקים, מערכת בלימה עם שש בוכנות, בקרת וויסות אוויר ועוד. במספרים היבשים, חלוקת המשקל מדברת על 52/48 בין שני הסרנים. בסך הכול, עם שילוב של אלומיניום בדלתות ובחלקי דיפון נוספים, היא לא צפויה לחצות את ה-2 טון.

כדי לשאת בגאווה את שני הטונות המפוסלים למשעי, לקסוס חמשה אותה במנוע מעורר תאבון: יחידת ה-V8 מחלצת 470 כ"ס ו-60 קג"מ מ-5.0 ל' המעוברים לגלגלים מאחור על ידי תיבת עשרה הילוכים אוטומטית - הראשונה מסוגה בענף הרכב. תפעול פקדים מגלגל ההגה ישפר את התחושה התחרותית לשוחרי המירוצים, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד.

סידור של 2+2 בתא הנוסעים עוטף את היושבים בתפאורה מפוארת כמו שרק בלקסוס יודעים לשרטט. קו האופק הקרוב נשלט על ידי תצוגה ריבועית ענקית שנמתחת על מחצית מהקומה העליונה של הקונסולה וקרוב לברכיים תיחום שיוצר הפרדה מבודדת בין הנהג לנוסע.

המחיר ללקסוס LC צפוי לעמוד על כ-100 אלף דולר בארה"ב, וסביר שגרסת ה-F ספורט המושחזת תעלה קצת יותר. האם זו תהיה תשובה הולמת לב.מ.וו ומרצדס? התשובות כנראה בשנה הבאה.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully