וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ: מותג השטח הוותיק מסתער על העולם

19.1.2016 / 8:48

אחרי רנגייד וצ'ירוקי, ג'יפ תכשיר רכב פנאי נוסף בתערוכת ניו יורק באפריל, ונערכת גם לגרסאות קיצוניות של הצ'יף הגדול. גם פיק אפ חדש יגיע לכבישים בעוד שנתיים במסגרת ההתפשטות הגלובלית

ג'יפ צ'ירוקי. אתר יצרן
ג'יפ. צי'רוקי. שורה של מהלכים אסטרטגיים יקדמו את המותג האמריקני/אתר יצרן

מי שתהה אם ג'יפ תשרוד את טלטלות 2008 או את חילופי התפקידים בכס ניהול הקונצרן לאחר המיזוג עם פיאט, קיבל תזכורת שעל נכסי צאן ברזל, אף אחד בארה"ב עדיין לא מוכן לוותר. במסגרת מסיבת עתונאים שנערכה לאחרונה לקראת פתיחת תערוכת דטרויט, הציגו בכירי המותג תכניתם לשנים הקרובות והתחייבותם להמשך פיתוחו של ג'יפ שנים קדימה ואת צעדיו הגלובליים המתגבשים.

על פי דווחים של 'יו אס איי טודיי', הצ'ירוקי, רנגלר, רנגייד וגרנד צ'ירוקי עתידים להתחזק בלפחות עוד שני כלי רכב ואפילו טנדר גדול וחזק. הראשון שבהם, יהיה רכב פנאי שייחשף בתערוכת המכוניות בניו-יורק בעוד כשלושה חודשים. רכב זה ימלא את מקומם של קומפאס ופטריוט - אך לא יקבל שם חדש, אלא יישא את שמו של אחד מהם.

בשורה נוספת בקו הדגמים של הג'יפ, היא הידיעה על החייאתו של ג'יפ "וואגוניר", רכב הפנאי היוקרתי "הראשון בעולם" לדעת האמריקנים. האוואגוניר, ככל הידוע, הוא הרכב הנוסף אליו מתייחס מנלי, כשלזה יהיו שלוש שורות ו-7 מושבים. הדגם המקורי יוצר במשך 28 שנים, בין 1963 ל-1991, ונודע לא רק בזכות יכולות השטח וכושר הנשיאה שלו, אלא גם בשל סימני ההיכר על דיפוני הדלתות שהיו עשויים מעץ.

מייק מנלי, מנכ"ל ג'יפ, אומר שיש לכך טיעון מבוסס: "יש לנו שני כותרים מוכרים, שבאופן מסוים ממשיכים לקצור הצלחה מסחרית. השם של ה-SUV החדש יהיה זה או זה, אבל לא ברור כרגע מה ייבחר". מנלי מוסיף שהפיק-אפ עליו שוקדים בג'יפ יצא לאור בסוף 2016. נשיא הקונצרן סרג'יו מרקיונה העיר לאחרונה כי הייצור ייערך ליד הרנגלר בטולדו. "סרג'יו ואני עובדים מאוד קרוב אחד לשני על כל פרופיל הדגמים של ג'יפ. שנינו היינו תומכים גדולים בטנדר שמבוסס על רנגלר, שגם הוא יחודש לחלוטין ב-2017", כך מנלי.

בהודעה קצרה שפורסמה השבוע, נמסר עוד כי הגרנד צ'ירוקי, אחד מרכבי השטח המוערכים בעולם ומהקרוסאוברים הפופולריים בארה"ב, עתיד לקבל תגבור מסחרר בדמות גרסת "הלקט" מופרעת עם מנוע המפיק 707 כ"ס. זו תתייצב מעל גרסת ה-SRT לה 485 כ"ס, ותהפוך את הצ'יף למתחרה ראוי למהדורות ה-AMG ו-M של הגרמנים.

בקרייזלר מפנים הרבה קרדיט למרקיונה על ההצלחה הגדולה של ג'יפ, למרות המשבר הכלכלי ועל אף השינויים שהתחוללו בקרב המותגים. מרקיונה מנווט את קרייזלר-פיאט במסגרת תוכנית חומש לשיקום יסודי בה נכללת גם אלפא רומיאו, אך הצהיר שאין בכוונתו להשאר בתפקיד מעבר לשנת 2018. בארה"ב מהמרים שהרלד ווסטר, מבכירי אלפא רומיאו יחליף אותו כשיפרוש.

מנקודת מבט ישראלית, חתמה היבואנית מכשירי תנועה את פעילות מותג ג'יפ בשנת 2015 עם עלייה של 10% במכירותיה, ועם הכרזה על השקת ג'יפ רנגייד בחודשים הקרובים וגרסאות "כניסה" לסדרת צ'ירוקי. הדגם הנמכר ביותר של ג'יפ בישראל ב-2015 הוא רנגלר (893 יחידות) ואחריו גרנד צי'רוקי (368). קרייזלר צריך לומר, השיקה לאחרונה מחליף מודרני לטאון אנד קאנטרי בשם "פסיפיקה", אך לעת הקרובה תסתפק היבואנית בשיווקה של ה-200 המחודשת בלבד.

עוד הרבה על ג'יפ בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ
  • שטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully