וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: מניית רנו צנחה בעקבות חשד לתרמית זיהום אוויר במנועים

14.1.2016 / 14:00

מניית רנו צנחה בפתאומיות בבורסת פריס בעקבות בדיקה של הרגולטורים בצרפת לפיה יצרנית המכוניות הונתה לכאורה את מבחני זיהום האוויר. הודעה רשמית עשויה לצאת בהמשך היום

רנו מגאן GT. אתר יצרן
רנו מגאן החדשה. החברה ספגה מפלה במניה שלא נרשמה כמותה מאז 1999/אתר יצרן

מניית יצרנית הרכב הצרפתית רנו צללה בבורסת פריס בשיעור חד של 21% בעקבות חשד להונאה במבחני זיהום האוויר, בדומה לפרשת "דיזלגייט" בקונצרן פולקסווגן. זוהי הצניחה החדה ביותר של מניית רנו מאז 1999.

על פי דיווחים של כלי התקשורת באירופה, חוקרים של משרד הכלכלה המתמחים בהונאות פשטו בימים האחרונים על משרדי החברה באזור פריס ומטות מרכזיים, והחרימו מחשבים ומסמכים במסגרת הבדיקה. טרם ידוע אם רנו ביצעה שינויים בתוכנת המחשב כפי שנעשה בקונצרן פולקסווגן, אך נראה שזו תהיה תחת עין בוחנת בימים הקרובים ועלולה להקלע לאותה תסבוכת שהסבה לפולקסווגן נזקים בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

לפי שעה, טרם הגיבה רנו לפניות כלי התקשורת, אך לפי דיווחים בצרפת תצא בהודעה רשמית היום או מחר בעקבות האירועים של השעות האחרונות. לפחות אחד מבכיריה אישר פרסום של סוכנות הידיעות הצרפתית כי אכן מתנהלת חקירה בנושא זה.

בממשלת צרפת צריך לציין, החלו לאחרונה לבצע באופן רנדומלי מבדקי זיהום אוויר וצריכת דלק הבוחנים את אמיתות נתוני היצרן בשורה של יצרני רכב. פיג'ו-סיטרואן, הודיעה בחודש אוקטובר שבעתיד תפרסם נתונים מציאותיים מחוץ לתנאי המעבדה בכל כלי הרכב שלה נוכח סקנדל הדיזל בפולקסווגן.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully