וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: אכיפה נגד משאיות כבדות בעיר התחתית בחיפה

17.1.2016 / 11:05

משאיות כבדות מעל 12 טון שתסענה בצירים האסורים לתנועה בשעות העומס תקנסנה על ידי אגף התנועה. יונה יהב: "זהו רק שלב ראשון באיסור תנועת משאיות מזהמות אויר וחניית משאיות בתחום העירוני של העיר"

משאיות של עיריית חיפה חוסמות את הכניסה למסוף כימיקלים, אפריל 2015. ראובן קסטרו
משאיות של עיריית חיפה חוסמות את הכניסה למסוף כימיקלים, אפריל 2015/ראובן קסטרו

במסגרת המאבק להפחתת זיהום האוויר בעיר חיפה, הודיעה העירייה כי החל ממחר (שני) תאסר נסיעת משאיות כבדות מעל 12 טון בעיר התחתית בשעות העומס. נהגים שייתפסו בצירים האסורים לתנועה בהתאם לתמרורים החדשים במקום, צפוים לקבל קנס.

מיזם "איזור אוויר נקי" החל את פעילותו לפני כשבוע וחצי לערך ובכך הכריזה חיפה כי הראשונה לעשות כך בישראל, וכי בכך תצטרף לערים נוספות בעולם הפועלות לצמצום גזי הפליטה מכלי רכב כבדים. ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "זהו רק שלב ראשון באיסור תנועת משאיות מזהמות אויר וחניית משאיות בתחום העירוני של העיר חיפה, וצעד נוסף לחיפה ירוקה יותר. אני מודה לכל הגורמים אשר נרתמו למהלך החשוב. ראשית, לשר להגנת הסביבה אבי גבאי ולצוותו, למשרדי הממשלה וכמובן למועצת המובילים והמסיעים".

בשלב הראשון הגבילה העירייה נסיעת משאיות כבדות מעל 12 טון בצירי הנסיעה המרכזיים של העיר התחתית בשעות 6:30 עד 9:30 ו-15:00 עד 18:00 ברחובות העצמאות, יפו, נתנזון, שיבת ציון, המגינים, אלנבי, הגפן, הציונות, רוטשילד ופל-ים. תמרורים הוצבו ברחובות הללו להוראת איסור מעבר המשאיות. בתוך כך, גובש הסכם להוזלת התעריף ב-40% למשאיות אלה במנהרות הכרמל במשך כל שעות היממה למשך חמש שנים שנכנס לתוקפו בתחילת 2016. המחיר יעמוד מעתה על 51.70 שקלים במקום 86.20 שקלים.

האכיפה תבוצע על ידי משטרת ישראל, ובפיקוח של המשרד להגנת הסביבה אשר ינטר את רמות זיהום האוויר. בשלב הבא, מתכננים בעיריית חיפה להגביל גם כניסתם של רכבי דיזל מזהמים באיזורים מוגדרים "מופחתי פליטות מרכבי סולר".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully