וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפסגה: הונדה אפריקה טווין החדש הושק בישראל

19.1.2016 / 15:26

אופנוע האדוונצ'ר החדש של הונדה שעורר מהומה בעולם, מגיע לישראל כדי לעורר את התחרות מחדש בקבוצת השטח אחרי פרישת KTM. עם תיבה ידנית או אוטומטית, 100 כ"ס ומחיר התחלתי של 98 אלף שקל, הוא ינסה להצית בכם רגשות

אתר יצרן

כבר זמן רב ששוק האופנועים בישראל לא היה בדריכות כזו לקראת הגעה של דגם בודד. מדורי החדשות דיווחו על כל התקדמות בפרויקט וכל "מיני חשיפה", הפייסבוק התמלא בספקולציות ובפורומים התנהלו דיונים ארוכים אודות הצהרות הונדה על הקאמבק המתוקשר. אז היום (שלישי) הגיע הסוף לתהיות - הונדה אפריקה טווין (CRF1000L) הושק באופן רשמי בישראל. מזג האוויר לא האיר לו פנים, אבל כלל לא פגע בהתרגשות המקומית ובצדק. מדובר באופנוע מסקרן וטכנולוגי שחודר לאחת מהקטגוריות החמות ביותר, האדוונצ'רים.

הונדה ידעו כי מסביבם תחרות קשה, אך לאחר הפסקת מכירת ה-KTM 990 אדוונצ'ר, נותר חלל עבור היפנים עם האופנוע שלהם. ולכן הם השקיעו רבות בעיצוב (כמו שאפשר לראות בתמונות) וגם בטכנולוגיה. המנוע תוכנן להיות קטן ממדים וקל ככל הניתן הוא מסוג טווין מקבילי בנפח 998 סמ"ק ובעזרת 8 שסתומים ותזמון הצתה של 270 מעלות, הוא מפיק 95 כ"ס ב-7,500 סל"ד וכן 10 קג"מ ב-6,000 סל"ד. הכוח יעבור על הגלגל האחורי בשני אופנים: או על ידי תיבת הילוכים קונבנציונלית עם מצמד מחליק, או על ידי תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT) שכוללת העברה בתפעול ידני או מספר מצבים אוטומטיים בהתאם לשימוש, כולל שטח, לבחירתכם.

כדי לשמור על משקל קל יחסית (208 ק"ג יבש, 228 ק"ג עם נוזלים), מכל הדלק יציע נפח של 18.8 ליטר בלבד, אך בעזרת פוטנציאל החיסכון במנוע, יציע טווח רכיבה של כ-400 ק"מ בין תדלוקים. האפריקה טווין החדש מצויד בבקרת מומנט שמציעה שלושה מצבי הרכיבה שמשפיעים על תפוקת הכוח ובקרת האחיזה בצמיגים, כולל מצב שטח שמשנה מאוד את כיול המערכת כדי להתאים לתנאים תובעניים.

בהשקת האופנוע החדש בעולם וגם בישראל, הונדה העבירו מסר ברור - האפריקה טווין החדש מיועד לרכיבת שטח ולא רק בתמונות בפרוספקט. לשם כך, הואפנוע נבנה סביב שלדת פלדה מסוג עריסה כפולה רזה וקלה, בקצותיה מתלים ארוכי מהלך (מרווח גחון של 25 ס"מ) ומתכווננים במלואם מבית SHOWA, חישוק 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור שלובשים צמיגי שטח או דו-שימושיים במידות 90/90 R21 מלפנים 150/70 R18 מאחור. על הבלימה אחראים שני דיסקים גליים בקוטר 310 מ"מ מלפנים ודיסק יחיד 256 מ"מ מאחור, מגובים במערכת ABS שניתנת לכיבוי. מושב הרוכב ניתן לכוונון גובה בהפרש של 2 סנטימטרים, מה שימקם את זה במרחק של 87 או 85 ס"מ מהכביש.

מחירו של ההונדה אפריקה טווין החדש יעמוד על 98 אלף שקל ברמת בסיס, עבור ל-102,900 שקלים לגרסה עם ABS, וכלה ב-113,900 שקלים לדגם ה-עם תיבה דו מצמדית לו גם בקרת החלקה.

מבחן רכיבה על הונדה אפריקה טווין החדש תוכלו למצוא כאן בוואלה! רכב בקרוב מאוד

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully