וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסלו רשיון נהיגה של חולה אסתמה כי חשבו שהוא מתחזה

21.1.2016 / 8:02

שוטרי תנועה ביצעו לנהג חולה אסתמה בדיקת שכרות שלא צלחה עקב מצבו הבריאותי והאובך הכבד ששרר באיזור. רשיונו נפסל, אך בבית המשפט הפריך עורך דינו של הנהג את חוות דעתם של השוטרים. "העדיפו לראות בו כסרבן לבדיקת נשיפה"

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות/אגף התנועה משטרת ישראל

אין ספק כי שוטרי תנועה חיביים להיות ערניים לשורה ארוכה של משתנים בהתנהגותו של נהג החשוד כי שרוי תחת השפעת אלכוהול. אך האם מסוגלים להבדיל בין מתחזה שרוצה לחמוק מעונש לבין אדם בעל תפקוד בריאותי לקוי? במקרה שלפנינו, נראה שהגבול לא תמיד ברור גם בעת ביצוע בדיקת שכרות.

בתיק שנדון לאחרונה בבית המשפט בפתח תקווה, הואשם תושב נס ציונה בסירוב לבדיקת שכרות לאחר שזה כשל בביצועה פעמיים. הנהג הסביר לשוטרי התנועה כי הוא סובל ממחלה נשימתית (אסתמה) וכן כי באותו היום שרר באיזור אובך כבד שהקשה עליו לתפקד. מאחר ומכשיר הינשופון לא הועיל, ביקש הנאשם לבצע בדיקת דם כדי להוכיח את חפותו. השוטרים סירבו, פסלו את רשיונו פסילה מנהלית והוא זומן לבית המשפט.

הנהג לא ויתר ופנה לעו"ד עופר חורש, מומחה לדיני תעבורה, שייצג אותו בבית המשפט. חורש טען כי השוטרים ייחסו בדו"ח את חוסר הצלחתו להפיק נשיפה כסירוב לביצוע הבדיקה. וכן כי למרבה הצער, "בבתי המשפט לתעבורה לא רואים בעין יפה סירוב לעבור בדיקת ינשוף, ועל פי רוב מרשיעים את הנהגים הנוקטים בסירוב באופן אוטומטי".

בבית המשפט נחקרו השוטרים וטענו מצידם כי לא ביצעו את בדיקת הדם שכן "מדובר בתהליך ארוך ומסורבל", וכן הוסיפו כי "עקרונית - לא הנאשם הוא שבוחר את הבדיקה שתתבצע בו, אלא השוטרים שבמקום". לנהג החשוד הוצע הסדר טיעון מקל, אלא שטרם ההכרעה, עו"ד חורש הצליח למסור לבית המשפט חוות דעת רפואית המעידה כי הנהג אכן לוקה באסתמה קשה - וכתב האישום נמחק.

השוטר ששימש כעד המרכזי בתיק אמר במהלך החקירה כי הניסיון שלו מול נהגים שיכורים מדריך אותו במקרים כאלו, ולפי ניסיונו, "הרגיש" כי הנהג אינו רוצה לתת בדיקת נשיפה. אך כאשר נשאל מהי הכשרתו הרפואית, הפסיכולוגית או הסוציאלית, השיב כי אין לו כזו. "לא כל אדם מסוגל למסור בדיקת נשיפה - כפי שאירע במקרה זה. הנאשם לוקה באסתמה שגורמת לתפקודי הריאה שלו לרדת באחוזים גבוהים, בייחוד בימים אביכים, כשהאוויר רווי אבק", מעיר חורש.

עו"ד עופר חורש עוסק רבות בדיני תעבורה, ובהגנה על נאשמים בעבירות חמורות, כמו נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון בתוקף, תאונות דרכים ועוד.

עוד הרבה משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully