וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד פוקוס RS יוצאת לדרך, ו"הסטיג" מלמד אותנו איך נוהגים בה

20.1.2016 / 13:08

בן קולינס, ה"סטיג" המקורי לוקח אותנו לסיבוב התרשמות על פורד פוקוס RS החדשה לרגל התחלת ייצורה בגרמניה. כך נראים 350 כ"ס על הצד

ניר בן טובים

פורד החלה לגלגל השבוע מהמפעל בגרמניה את היחידות הראשונות של הפוקוס RS החדשה, מכונית הספורט המשוחזת המבוססת על המשפחתית העממית שהגיעה לאחרונה לישראל בתום מתיחת פנים. לגרסה זו מנוע בנזין טורבו בנפח 2.3 ל' המפיק 350 כ"ס, (יותר מפי 2 מהפוקוס הרגילה) והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות באמצעות תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות.

במסגרת השקתה, הפקידה פורד את המכונית בידיו של בן קולינס, נהג המירוצים שגילם את "הסטיג" המקורי בעונותיה הראשונות של "טופ-גיר" במתכונתה הקודמת (בטרם בוטלה בעקבות מעלליו של ג'רמי קלארקסון).

פורד פוקוס RS. יצרן, ניר בן טובים
פורד פוקוס RS החדשה. מפלצת כביש/ניר בן טובים, יצרן

קולינס מסביר בסרטון אודות מצבי הנהיגה השונים שקיימים בפוקוס RS ומחדד את ההבדלים בין כיול "ספורט", "מסלול" ו"דריפט". המכונית משנה את אופי המתלים, תגובת המצערת, ההיגוי והבלמים ביחס ישיר למערכת ההנעה הכפולה ובקרת היציבות. במצב מסלול הפוקוס מהדקת את ריסון המתלים וההיגוי, בעוד מצב "דריפט" (סחיפה) מורה למחשב המכונית להרפות את הפיקוח על הזנב ולהעביר עד 70% מכוחה של מערכת ההינע לגלגלים האחוריים.

פורד תיארה את הבורר הסלקטיבי כשילוב בין שליטה טבעית לבין אלקטרוניקה בלתי פולשנית. המערכת מסוגלת לתת לנהג להנות מ-350 כ"ס שכובים על הצד כשבקרת ה-ESP עדיין פועלת ברקע במינמום התערבות או קטיעה של הסחיפה באמצע הנעילה הנגדית.

הפוקוס RS ככל הנראה לא תגיע לארץ (נוכח הניסיון הקודם של דלק מוטורס עם ה-ST, שנמכרה במספרים זניחים), כך שאולי ייבוא מקביל הוא הפתרון היחיד שמתסמן כרגע למי שלא יכול לחכות יותר.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully