וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטעם אישי: דוקאטי סקרמבלר מקבל שלוש גרסאות חדשות

22.1.2016 / 8:02

הסקרמבלר של דוקאטי נכנס סטנדרטי לסדנה לבניית אופנועים ויוצא ממנה בשלוש גרסאות מסקרנות. אחת מתרפקת על אופנועי ספורט נוסטלגיים, שניה פונה לאופנת הבובר ושלישית תשבור את הקרח

זמן קצר לאחר שהתבשרנו שדוקאטי מרחיבים את משפחת הסקרמבלרים גם מטה עבור רוכבים בעלי רישיון מוגבל עם ה-Sixty2, אנו מקבלים רמז עבה על כך שהבולונזים לא מתכוונים לעצור שם, או לפחות מחפשים אחר רעיונות חדשים. לא, אנחנו עוד לא מדברים על סקרמבלר עם מנוע גדול (מי אמר 1100 מקורר אוויר?), אלא על שלושה אופנועים בעיצוב אישי, שנחשפים על בימת דוקאטי בתערוכת האופנועים של וורונה. ה-Peace Sixty2, הארטיקה והרבולושן עוד לא אושרו לייצור, אבל מצליחים בהחלט לגרום לנו לקוות שכך יקרה.

שלום לשנות השישים

האופנוע הראשון ואולי גם היפה מכולם הוא ה-Peace Sixty2. כמו שניתן להבין משמו, הוא מבוסס על מכללי הסקרמבלר הבסיסי בהיצע המשפחתי שלו כאמור מנוע L טווין בנפח 400 סמ"ק שמפיק 41 כ"ס ו-3.5 קג"מ עבור רוכבים בעלי רישיון מוגבל A1. מר מרטיני מסדנת האופנועים שבוורונה, לקח את הסקרמבלר הבסיסי, הפשיט אותו עד לעצמותיו והלביש עליו פיירינג רטרו שמאזכר את אותם אופנועי הספורט של שנות השישים.

צדדי האופנוע מכוסים ומסכת החזית עגולה ושקופה, מאפשרת לפנס החזית המקורי להמשיך לתפקד מאחוריה, האגזוז שינה צורה והזנב התעגל ומכיל מושב יחיד שמרופד באופן מקורי ונאה. בנוסף, הכידון המקורי פינה את מקומו לקליפאונים נמוכים והצביעה, דו-גוונית נראית פשוטה ויפיפייה. מאחר ומרטיני שקד על עיצובו של האופנוע החדש בזמן פיגוע הטרור הגדול בפריס, הוא בחר לכנותו שלום-סיקסטי-2, ובאנגלית, Peace Sixty2 מתוך תקווה לימים יפים יותר בעתיד. אגב, זו אינה הפעם הראשונה שבה מרטיני מעצב מחדש את הסקרמבלר של דוקאטי. בדיוק לפני שנה הוא הציג את הקפה-רייסר במסגרת אותה תערוכה, אך הפעם לטעמנו, מדובר ביצירה מוצלחת בהרבה.

דוקאטי סקרמבלר פיס סיקסטי2. אתר יצרן
דוקאטי סקרמבלר Peace Sixty2/אתר יצרן

בת ים עושה בובר

האופנוע השני להיחשף עונה לשם 'רבולושן', מהפכה. בסדנת בת הים (Officine Mermaid) ממילאנו בהחלט מתייחסים אל אופנוע זה כמהפכה מבחינתם. בשנה הקודמת הם הפעילו את קסמם על גרסת האורבן אנדורו של הסקרמבלר והפכו אותה לקרבית יותר ואילו הפעם, הם בחרו ללכת לכיוון אופנת ה'בובר'.

דאריו מסטרויאני, המייסד והמעצב של הסדנה, מספר כי באופנוע שנבנה ברובו בעבודת יד, נעשו שינויים רבים כדי להתאימו לסגנון החדש ואלה כוללים יחידת זנב חדשה עם מושב יחיד מרופד עור חום, עם משולשים מכורסמים חדשים בצוואר ההיגוי, עם תושבת חדשה למספר הרישוי מאחור וגם חישוק 17 מלפנים שלובש צמיג שמנמן. התביעה נבחרה להיות שחורה ואגרסיבית בהתאם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דוקאטי סקרמבלר רבולשן בובר. אתר יצרן
דוקאטי סקרמבלר רבולושן/אתר יצרן

זוכרים את אתגר הקרח של הפאנטה

האופנוע השלישי והאחרון, ארטיקה, מגיע מסטודיו העיצוב של דאריו לופז והוא מגיע כהומאז' לאחד האופנועים המפורסמים במוזיאון של דוקאטי - הפאנטה שהשתתף באתגר הקרח של סוף שנות השבעים. דאריו הפך את הסקרמבלר המודרני למכונת שלג של ממש. את הצמיגים הקונבנצינאליים הוא החליף באחרים שמנמנים עם קוביות ומסמרי קרח וצבע את האופנוע בצהוב זהה לזה של המקור הוותיק. את האופנוע החדש הוא עיצב על בסיס גרסת האייקון המודרנית, אבל גרם לה להראות עוד יותר איקונית בזכות השינויים שביצע בסקרמבלר.

דוקאטי סקרמבלר ארטיקה. אתר יצרן
דוקאטי סקרמבלר ארטיקה/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • דוקאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully