וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלצת חוזרת: "גומפרט" נרכשה על ידי הסינים

27.1.2016 / 11:59

קבוצת השקעה מסין רכשה את מותג הרכב "גומפרט" שהתפרק ב-2012. את מייסד החברה הם לא החליפו, שעתיד לבנות להם מכונית חדשה

גומפרט אפולו. אתר יצרן
גומפרט אפולו ספיד. מכונית קיצון נדירה/אתר יצרן

קבוצה של משקיעים מסין תחת מטריית Consolidated Ideal TeamVenture רכשה את מותג הרכב "גומפרט" בשבוע שעבר לאחר משא ומתן ממושך. כזכור, גומפרט, שנחשבת במונחי התעשייה ליצרן "על" בוטיק, הכריזה על פשיטת רגל ב-2012 בשל ירידה תלולה במכירות החברה ונטישת מספר מהנדסים בכירים משורותיה.

גומפרט עדיין מנוהלת על ידי מייסדה, רונלד גומפרט, בכיר אודי לשעבר שהקים את החברה ב-2004, אולם כפי שמתברר כעת נטלו ממנו את הזכות לשמור על הכותר המקורי, שכן הסינים העדיפו לכנות את החברה המתגבשת "אפולו אוטומוביל", על שם מכונית הקיצון של רונלד (אז אולי בכל זאת עשו לו מחווה?).

האפולו ספיד המפורסת נוצרה על ידי צוותים שהגיעו בחלקם מהמכון הטכנולוגי במינכן, כשעל העיצוב והתכנון חתומים האיטלקי מרקו וונטה והגרמני רולנד מאייר. בסיום המיזם, מכונית הקיצון שהייתה עשויה ברובה תרכובות של סיבי פחמן, שקלה רק 1.1 טון, צוידה במנוע מרכזי בנפח 4.2 ל' V8 המפיק 700 כ"ס ובתיבת הילוכים אוטומטית 7 מהירויות. היא האיצה ל-100 קמ"ש ב-3.1 ש' ועד 360 קמ"ש מרביים.

על רקע השינויים מאחרי הקלעים, וההזנקה מחדש, "אפולו אוטומוביל" תחשוף דגם נוסף של רולנד גומפרט בתערוכת ז'נבה הקרובה. המותג יצא לדרך באופן רשמי תחת קבוצת המשקיעים הסינית בשוויץ, שאף שחררה תמונת טיזר מעורפלת לקראת ההכרזה. על פי דיווחים בגרמניה, תהיה זו עשויה להיות "אפולו ספיד" משודרגת בעלת עיצוב מובחן.

זו הרכישה השנייה של קבוצה זו בענף הרכב, שכן במאי האחרון הוסיפה לנכסיה את מותג "דה-טומסו" בתמורה ל-1.8 מיליון דולרים. לא ברור אם יהיה קשר בין שני המותגים או שיתוף פעולה, אבל נראה שעוד נשמע אודותיהם בחודשים הקרובים.

עוד הרבה על גומפרט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • גומפרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully