וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: חצי מהנהגים בבריטניה לא יודעים להחליף גלגל

25.1.2016 / 14:23

הנהגים באנגליה חסרי אונים מול נקר בגלגל. כ-75% בגילאי 18-25 לא יודעים מה לעשות עם הכלים בתא המטען. כ-28% לא יודעים אפילו לפתוח את מכסה המנוע. "די מפתיע. כדאי שאנשים יכירו את המכוניות שלהם"

מחליפים גלגל. ShutterStock
מחליפים גלגל/ShutterStock

סקר בקרב אלפי נהגים שנערך לאחרונה בבריטניה על ידי חברות ליסינג ביקש לבדוק האם נהגים יודעים לתפעל את רכבם ולתחזק אותו ברמה השוטפת. הממצאים חשפו נתונים די מדאיגים, כאשר לפחות מחצית מהנהגים שהשתתפו במשאל הודו שאינם יודעים להחליף גלגל במקרה של נקר ("פנצ'ר"). כ-74% היו צעירים בגילאי 18-24.

אבל, האם זה באמת משנה, כאשר לפי פרסומי משרד התחבורה בבריטניה, רק 42% מכלי הרכב החדשים מצוידים בגלגל חלופי? יותר ויותר דגמים מגיעים כסטנדרט עם ערכת תיקון (מדחסי אוויר) וצמיגי "אל-תקר" (בעלי דופן עמיד לפרקי זמן קצרים במקרה של נקר), וזאת במטרה לחסוך במשקל ולהפחית במקביל את פליטת המזהמים.

כך או כך, ישנם ממצאים חמורים יותר בסקר, כמו למשל העובדה שאחד מתוך חמישה נהגים באנגליה לא יודע איך לפתוח את מכסה המנוע - שליש מהם היו נשים. עוד עולה, כי 30% לא יודעים לבדוק את מפלס השמן, כ-35% לא מבינים כיצד לבדוק לחץ אוויר בצמיג, 50% חסרי אונים מול כיוון תחנות הרדיו, 53% לא יודעים לכוון את גובה ועומק גלגל ההגה ועוד.

הסקר גם בדק אם נהגים יודעים לאמוד נכון מרחקי בלימה, ושם עלה כי 37% חשבו שמרחק הבלימה במהירות של 50 קמ"ש הוא תשעה מטרים, שעה שבפועל מדובר ב-23 מטרים. מייק תומפסון, אחד מראשי חברות הליסינג, אמר שהוא מופתע מאוד מהתוצאות, וכדאי לעשות משהו בהיבט החינוכי: "אנחנו רוצים לוודא שהבריטים נוהגים בבטחה על הכביש כאשר תנאי מזג האוויר החורפיים מחמירים. אנחנו די בהלם מהממצאים האלו. כדאי לעשות משהו ולפנות זמן כדי ללמוד את רזי מערכות הרכב. בלי הידע הנחוץ, הנהג מסכן את עצמו ואת הסביבה. ובכל מקרה, אם אתם לא יודעים מה לעשות, בקשו עזרה מאנשי מקצוע".

עוד מחקרים וטנולוגיה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully