וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשה בתשלומים: כמה עולה להחזיק בוגטי ווירון משומשת?

26.1.2016 / 8:07

אם חשבתם ש-2.3 מיליון יורו תמורת בוגטי ויירון זה מחיר יקר, חכו שתשמעו כמה עולה לבטח אותה, מהם מחירי הצמיגים ובאיזו מהירות היא בולעת דלק. גם הביטוח לא זול

אתר יצרן

אי פעם ניגשתם לפנצ'ריה להחליף צמיגים למכונית שלכם וחשבתם שהמחיר ל-4 גלגלים הוא חתיכת שערורייה שאין כדוגמתה, כדאי שתשבו ותקראו כמה עולה סט צמיגים של מכונית על, בוגטי ווירון ויטס במקרה דנן.

את הפרטים פרסם לאחרונה ג'ק ברקלי מבריטניה, בעל חברה מנוסה שעוסקת בשיווק של מכוניות קיצון משומשות, שבאולמו בימים אלו ניצבת מכונית על מדגם בוגטי ויירון גרנד ספורט ויטס, שמחירה עומד על 2.3 מיליון יורו (כ-1.8 מיליון לירות שטרלינג). ברקלי אומר שכיום פזורות באנגליה מעט גרסאות של הגרנד ספורט ויטס והמכונית שברשותו מוגדרת "שמורה במצב נדיר", ביחס למצבן של האחרות.

נתחיל עם קצת פרטים: הווירון של ברקלי היא יד שנייה, עם כ-1,800 קילומטרים על מד המרחק. בקרביים שוכן מנוע W16 טורבו עם 1,184 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית. היא מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 ש' ומהירותה המרבית עומדת על 409 קמ"ש (ב-2013 הוכתרה למכונית הפתוחה המהירה ביותר בעולם). המכונית הספציפית שנמצאת ברשותו היא מהדורת "שיא העולם", ממנה ייצרה בוגטי רק 8 יחידות. המחיר הרשמי של המכונית הוא 1.5 מיליון לירות שטרלינג, אלא שעם תוספת למהדורה זו, מזנק המחיר ב-300 אלף לירות שטרלינג.

אלא שאחרי שרוכשים את הויירון, צריך מן הסתם לתחזק אותה בכל טוב, וכאן נחשפים כמה מספרים שומטי לסתות. כך למשל, סט צמיגי ה"פקס מישלן" - הרחבים ביותר בעולם לדבריו, עולים כ-24 אלף לירות שטרלינג לרביעיה (מעל 100 אלף שקל), וצריך להחליפם כל 10,000 קילומטרים. גם הביקורים בתחנת הדלק לא זולים במיוחד; לווירון מכל של 100 ליטרים ומערכת שדורשת הזנה בדלק פרמיום איכותי. מחיר מכל מלא - 120 לירות שטרלינג, ואם תנהגו בה 12 דקות ברציפות ב-400 קמ"ש, הוא יאזל תוך 12 דקות.

חכו, זה לא הכול. טיפול שגרתי לווירון יכול להעפיל ל-100 אלף לירות שטרלינג. מה לכל הרוחות מחליפים שם אתם שואלים? ובכן, משך העבודה על המכונית הוא כ-35 שעות בשנה, ולעתים לוקח להם 5 ימים רק להחליף את האלטרנטור. שמנים? הווירון צורכת 42 ל' של שמן - 18 במנוע והיתר בתיבת ההילוכים ובשאר המקומות. לויירון גם 10 רדיאטורים שנזקקים לניקוי, שנאמד אף הוא במאות לירות שטרלינג.

טכנאי בוגטי נדרשים אף לבדוק את החיבורים של השלדה והמרכב נוכח העומסים שמפעיל המנוע. לווירון 14 נקודות עיגון המחברות את השלדה למרכב הקרבון שלה (סיבי פחמן), ואם צריך להחליף את כולם, הנהג ייפרד מ-3,000 לירות שטרלינג.

אחרונה חביבה ברשימה, היא פוליסת הביטוח הדמיונית של הויירון: 15 אלף לירות שטרלינג בשנה, או 80 אלף שקלים - פי 10 מפוליסת ביטוח של מכונית מנהלים יוקרתית בישראל. ברכות ואיחולים לרוכש החדש.

כמה עולה הפרארי היקרה ביותר בישראל?

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully