וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן DS3 החדשה תחזיר את המותג לתודעה

זהו, כבר לא קוראים למותג יותר סיטרואן DS, אלא DS בלבד. המטרה - שוק הפרימיום והתמודדות מול אודי, לקסוס ואחרות. הסנונית הראשונה, ה-DS3 המחודשת, אך היא לא לבד

סיטרואן DS3. אתר יצרן
סיטרואן DS3/אתר יצרן

אנשי קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) הטיסו אותנו לצרפת ואף סגרו עבורנו במיוחד את מוזיאון הלובר כדי להכריז שוב - מותג DS יוצא לדרך עצמאית. כבר לפני כשש שנים החליטה סיטרואן להיכנס באופן משמעותי וישיר לתחרות בפלח היוקרה, הקבוצה שנשלטת באופן מסורתי על ידי היצרניות הגרמניות במשך שנים ארוכות. לשם כך נולד מותג DS שנשען על שמה של הסיטרואן האגדית משנת 1955 אשר הקדימה את זמנה בעשרות שנים מבחינת הטכנולוגיה שהציעה. זו כללה מתלים פניאומטיים, היגוי מתוגבר הידראולית, בלמים מתוגברים הידראולית, פנסים עוקבי פניה ועוד. את מטען החדשנות והנוסטלגיה הם העמיסו על משפחה של מכוניות - DS3, DS4 ו-DS5 וקיוו לטוב. נכון להיום, 600 אלף מהן נמכרו בעולם, עם הצלחה משמעותית דווקא בסין עם דגמים שמיוצרים במיוחד.

המכונית שהובילה אז את הופעת מותג היוקרה היא ה-DS3, המכונית הקטנה בהיצע. 390 אלף יחידות ממנה, יותר מחצי מכוניות ה-DS שנמכרו בעולם שייכות לה ולכן בחרה בה היצרנית כדי להוביל את ההשקה המחודשת של המותג בעולם. זה לא שהוא הושק לא נכון בעבר, אלא שהפעם, לפי ההצהרות, מדובר במותג עצמאי לחלוטין שיתנהל במקביל לסיטרואן כחטיבת היוקרה שלה, ממש כשם שאודי מתנהלת ביחס לפולקסווגן ולקסוס מטויוטה. אז קפצנו לשעות ספורות לפריס הקפואה כדי לקחת חלק באירוע ההשקה.

סיטרואן DS3. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן DS3/ניר בן טובים, יצרן

עוד עיצוב, עוד טכנולוגיה

בסמוך לפירמידת הזכוכית מעוררת המחלוקת של מוזיאון הלובר, הציגו המארחים ארבע מכוניות DS שעודכנו לאחרונה. ה-DS4 שעברה ליטוש קל, את גרסת ה"קרוסבאק" שמוסיפה לכל החן הזה גם הגבהה למרכב ושאר עזרים שגורמים לה להראות כשחקנית בקבוצת הקרוסאוברים הפופולארית. ממול מכוניות אלה נמצאו גם ה-DS5 המוכרת ולצדה גם ה-DS5 ההיברידית אשר לה נוספו צמד מנועים חשמליים בגלגלים האחוריים וסוללה בתא המטען כדי לעשותה למעשה למכונית עם הינע לכל הגלגלים (4X4).

את החדשה המיתית מצאנו מתחת לפירמידת הזכוכית, במעמקי הלובר, את ה-DS3 שריכזה אליה את מרב תשומת הלב והחגיגות. מכונית זו כבר אינה צעירה כלל במושגי עולם הרכב. היא נחשפה לעולם בשנת 2009 ועלתה אל הכביש שנה אחר כך, אולם למרות שציפינו שבגיל שש כבר תסיים את דרכה ותוחלף, הצרפתים בחרו להאריך את חייה עם מתיחת פנים משמעותית. בתחום הנראות והעיצוב, סיטרואן שמרו על הארכיטקטורה המוכרת ובה גם סנפיר הכריש בקורת הגג האמצעית. החזית הוחלפה בשלמותה וכעת מורכבת מגריל ענק שמוקף בטבעת כרום ובצדדים יחידות תאורת 'לד', עם חישוקים נאים וחלק אחורי מודגש שבו פנסים תלת ממדיים מרשימים.

ה-DS3 תוצע באירופה עם לא פחות משמונה מנועים שיצרו מספר רמות ביצועים. אלה יחלו במנוע שלושה צילינדרים עם 85 כ"ס, בגרסה מוגדשת שלו עם 110 כ"ס ותיבה עם 6 הילוכים מבית אייסין היפנית, מנוע 130 כ"ס, מספר מנועי דיזל שאינם רלוונטיים לישראל ובקצה, גרסת הספורט עם מנוע 1.6 טורבו שלו 208 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית, דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן), בלמים מוגדלים (320 מ"מ), מתלים מונמכים ומוקשחים ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סיטרואן DS3. אתר יצרן
סיטרואן DS3/אתר יצרן

לא סיטרואן שמשלמים עבורה פרמיה ללא סיבה

כדי ש-DS יוכל להתחרות בקבוצת הפרימיום, הוא קודם כל צריך להיות מבודל מאוד ממכוניות סיטרואן העממיות ולדברי ארנו ריבו, מנהל השיווק והמכירות העולמי של DS עמו שוחחנו במסגרת האירוע, מכוניות DS יראו אחרת, ירגישו אחרת וגם יצוידו בטכנולוגיה מתקדמת לפני שאר מכוניות החברה.

"מספיק שיש ברכב מספר רכיבים שמיוצרים בעבודת יד, כדי לגרום לתא הנוסעים להרגיש אחרת" ציין ריבו. וכשפותחים את דלתות המכונית, באמת קשה למצוא קשר בין ה-DS3 לבין ה-C3 של סיטרואן עמה היא חולקת פלטפורמה. הדשבורד מעוצב אחרת לגמרי ובו מסך מגע למולטימדיה בגודל 7 אינץ' והוא בקרוב יתממשק באופן מלא עם אייפונים ומערכות מבוססות אנדרואיד, המושבים לובשים עור רקום בקפידה ואם מחברים יחד את על אפשרויות הקסטומיזציה שעומדות לרשות הלקוחות, ניתן להגיע לכדי 3 מיליון גרסאות למכונית זו בלבד. אפשר לשחק עם צבעי הפנים והחוץ, עם מרקם הגג (גם בגרסת הגג הנפתח), סגנון המדבקות ועוד שלל התאמות אפשריות.

בכל הקשור למתלי מכוניות ה-DS, אלה לא יצוידו במערכות ההידרו-פנאומטיות של סיטרואן, שכן החברה הודיעה כבר לפני מספר חודשים על הכוונה להפסיק לייצרן. אולם ריבו מציין כי בחודשים הקרובים תחשוף סיטרואן טכנולוגיה חדשה לתחום המתלים אשר תציע רמת שיכוך נעימה כבעבר.

סיטרואן DS3. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן DS3/ניר בן טובים, יצרן

נתראה בעוד 15 שנים

את שאלת ההצלחה של יצירת מותג פרימיום חדש ניתן יהיה לבחון רק בעוד כ-15 שנים בהן יהיה על המותג להבשיל

ההחלטה של סיטרואן לתקוף את שוק הפרימיום הנה החלטה כלל לא קלה. רנו למשל, היצרנית הצרפתיה המתחרה, בחרה ללכת לפלח ה'לואו-קוסט' הקל והבטוח יותר מבחינת האתגר, אך לא מבחינת פוטנציאל הרווח לפי ארנו ריבו. אולם עם ציפיה לרווח גדול, עולה גם הצורך בהשקעה ובסיכון גם יחד. סיטרואן ניסו בעבר לשחק בקבוצה של הגדולים ולא צלחו בכך פעם אחר פעם. אולי הכישלון היה משום שניסו לעשות זאת תחת מותג סיטרואן וכחלק מהפקת הלקחים, הוחלט לבדל את מותג DS משאר הקבוצה.

אבל האם מותג פרימיום יכול כך סתם להיוולד לעולם? יתכן מאוד שכן, משום שהבידול חייב להיעשות ולהראות מהבחינה הטכנולוגית, התחושה היוקרתית והשירות שמסביב לרכב ולכך לדברי אנשי DS, הם כבר מוכנים. גם בישראל ינקטו בצעדים דומים ועד שנת 2017 יבנה עבור המותג אולם תצוגה עצמאי, לצד חידוש מלא של כל שאר מכוניות המותג. עם זאת, איש לא משלה את עצמו - לא היצרן ולא היבואן - את שאלת ההצלחה של יצירת מותג פרימיום חדש ניתן יהיה לבחון רק בעוד כ-15 שנים בהן יהיה על המותג להבשיל וגם על הלקוחות שיצליחו ליצור בעצמם את ההבנה שזו לא עוד סיטרואן, אלא DS.

עוד על סיטרואן בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully