וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה שוקלת להפוך את דייהטסו לתת מותג בבעלות מלאה

27.1.2016 / 11:23

טויוטה מחזיקה ב-51.2% ממניותיה של היצרנית הקטנה דייהטסו ומעוניינת להגדיל אחיזתה בשווקים מתפתחים בהם הביקוש לרכב זול גבוה. "זה יהיה כלי נשק אפקטיבי נגד סוזוקי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דייהטסו סיריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טויוטה שוקלת לרכוש את מותג הרכב היפני דייהטסו במלואו, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. על פי הפרסומים, היקף העסקה נאמד ב-3.2 מיליארד דולרים. בו בעת, הכחישה טויוטה דיווח בכלי התקשורת בגרמניה, לפיו היא מתכננת לסגור עסקה דומה עם סוזוקי שמפעילה את מותג "מרוטי". דייהטסו נמצאת בשליטה טויוטה מ-1998 (נרכשה חלקית ב-1967).

טויוטה מחזיקה בנתח של 51.2% מערכה של דייהטסו, ועל פי בכירים בחברה נראה שהעניין הגובר בשווקים מתפתחים מגלגל את ההסכם בין שתי היצרניות לקראת חתימה אפשרית. בטויוטה טוענים שהם מעונינים לצמצם את הוצאות דייהטסו ולהזרים מכוניות להודו, שם סוזוקי נהנית מצמיחה גדולה ברווחיה. "אנחנו בדיונים לגבי עסקאות בנוגע לדייהטסו. זו תהיה שותפות, אבל היא תהיה תחת שליטה של טויוטה", כך בהצהרה רשמית.

מומחים בענף הרכב ביפן טוענים שהסכם מסוג זה יכשיר עבור טויוטה מעין "תת מותג". "אני חושב שיש כאן הזדמנות בקרב טויוטה לייסד משפחה של מכוניות עממיות וזולות, כמו שעשו רנו עם "דאצ'יה, פולקסווגן עם "סקודה" ולאחרונה גם ניסאן עם "דאטסון המחודשת", כך אומר כריסטופר ריכטר, בכיר מקבוצת CLSA לסוכנות הידיעות. "זה עשוי להיות כלי אפקטיבי עבור טויוטה נגד סוזוקי במקומות כמו הודו".

מהעבר השני, עדיין לא נשללת האפשרות של הסכם עם סוזוקי, שלמעשה יאפשר לה לקבל גישה לטכנולוגיות הינע חדשניות ובעיקר חשמליות של טויוטה. יחד עם זאת, בסוזוקי לא יזנקו לשולחן המשא ומתן ברשלנות לאור ניסיונם המר בשותפות רעועה מול קונצרן פולקסווגן ב-2010, שהסתיים רק אשתקד אחרי מאבק משפטי ממושך.

טויוטה פרסמה לאחרונה כי מותג דייהטסו היה החוליה החלשה ביותר בשרשרת המותגים שברשותה, שכוללת את לקסוס ומותג המשאיות הינו מוטורס. דייהטסו צללה ב-13% במכירותיה אשתקד, כשרק ביפן ובמלזיה שומרת על קצב מכירות גבוה מאוד. היא ממשיכה לייצר מכוניות מיקרו פופולריות ביפן ומידי פעם חושפת קונספטים שעתידים להשתלב בשורותיה.

האם זה אומר שדייהטסו תשוב בעתיד לישראל? אולי. בעבר מילאה את כבישי הארץ במכוניות כמו הסיריון, טריוס ועוד לפניו הג'יפ פרוזה ושרייד. לטויוטה יש את המשאבים לחזק אותה, השאלה אם תבחר לעשות זאת על פני שיתוף פעולה עם סוזוקי.

עוד הרבה על דייהטסו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully