וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראווה: אופל חולקת כבוד למכונית GT היסטורית

28.1.2016 / 12:42

החברה הגרמנית תחשוף בז'נבה את ה-GT קונספט שנוצרה בהשראת דגם ספורטיבי משנות ה-60. המנוע? 1.0 ל' טורבו, סמלי וידידותי לסביבה ולמבקרים

אופל GT קונספט. אתר יצרן
אופל GT קונספט. האם תהיה גרסה סדרתית?/אתר יצרן

אין כמעט יצרן רכב שלא רותם את הכותר "GT" לשורותיו תחת כנפיה של מכונית ספורט כזו או אחרת. ההיסטוריה רצופה במכוניות קופה "גראן טור" שחיזקו את המותגים, וגם אופל/ווקסהול רשמה לזכותה בשנות ה-60 קומץ מהדורות שנוצרו בעקבותיה של מכונית הראווה שהוצגה בפרנקפורט בשנת 1965. כעת איפוא, יש להם פרשנות מודרנית לאותה קלאסיקה, שגם מלמדת משהו על הכיוון העיצובי של החברה בעתיד (כמובן).

האמריקנים הכתירו אותה "בייבי קורבט", הן משום שזו זכותם בין כתלי קונצרן GM והן משום שב-5 שנותיה (68-73) נמכרה בחטיבת ביואיק בארה"ב. יחד עם זאת, הדמיון הויזואלי ביניהן מוגבל וניכר בפרופיל ופחות בחרטום או בחלקה האחורי. באופל גיבשו פרופורציות קומפקטיות עם תקרה פנורמית שנמשכת מקצה אחד לשני והמשיכו עם חלונות זכוכית גדולים משולבים בדלתות בגוון מעושן כדי להסוותם בגוף המסגרות. אלה נפתחות אגב אלקטרונית על ידי מגע, ובמקום מראות הותקנו מצלמות צד נסתרות. מי שתוהה לגבי הצמיגים האדומים בחזית, אלו הולבשו עליה כמחווה לאופנועי המותג ב-1928.

יש הרבה דמיון גם במישור הטכני בין הגרסה המקורית למכונית הראווה; משקלה של האופל GT עומד על 1.1 טון בלבד (850 ק"ג במקור), והמנוע המאוכלס בחרטום הוא 1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים בנזין (1.1 ל'), שנלקח מאופל אדם, המחלץ הספק מרבי של 145 כ"ס ומחובר אל תיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות מתופעלת פקדים מגלגל ההגה. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 210 קמ"ש.

ה-GT קונספט תערוך את הופעת הבכורה שלה בתערוכת ז'נבה הקרובה, 50 וקצת שנים אחרי הגרסה "הנסיונית" כפי שכינו אותה אז. ב-GM אומרים שזו רק מחשבה "כיצד תראנה מכוניות הספורט בעתיד", אולם הירחון הגרמני 'אוטבילד' פרסם שגרסת ייצור של ה-GT תצא לדרך במהלך ה-3 השנים הקרובות.

אופל GT קונספט. אתר יצרן
אופל GT קונספט מ-1965. עכשיו ברור למה קראו לה "בייבי קורבט"/אתר יצרן

האופל GT נמכרה בהיקפים גדולים בארה"ב, עם למעלה מ-70 אלף מכירות בין 1968-1973, אבל באירופה היא הייתה כוכבת עוד יותר גדולה. אופל שיווקה מכונית GT נוספת בארה"ב בין השנים 2007-2010 שהייתה מבוססת על פלטפורמה של פונטיאק סולסטיס (שהסתובבה על כבישי ישראל בייבוא אישי), אך נמכרה דרך מותג סאטרון (שנסגר) בגרסת "סקי".

הקשר ההדוק בין ביואיק לאופל קיים בין דגמים נוספים, בהם הריגל החדשה, האנקור, והקסקדה קבריולה - כולן חולקות פלטפורמה, רכיבים ומנועים. ביואיק פועלת להצעיר את המותג בשנים האחרונות וייתכן כי ב-GM ינסו לחלץ מה-GT קונספט איזשהי מתחרה למאזדה מיאטה החדשה וסובארו BRZ. מצד אחר, היא יכולה גם למשוך לא מעט חובבי אספנות שהייתה ברשותם GT כשהיו צעירים. אולי עבורם, המחיר לא יהווה מכשול רציני.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully