וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד: הדה-לוריאן קמה לתחייה

31.1.2016 / 8:19

חברת DMC קיבלה חותמת רשמית להכניס את דה-לוריאן המפורסמת מסרטי "בחזרה לעתיד" לייצור סדרתי. המכלולים מודרנים, המחיר יהיה בהתאם והמכסה השנתית מוגבלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה-דה לוריאן DMC12. חוזרת מהעבר לעתיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצרנית הרכב DMC, ראשי תיבות ל-DeLorean Motor Company, הכריזה בימים האחרונים כי קיבלה אישור ממשרד התחבורה האמריקני לייצר את ה"דה-לוריאן" החל מסוף השנה הנוכחית. מכונית הספורט האמריקנית חדרה לתודעת הציבור בזכות הופעותיה בסדרת סרטי המדע בידיוני "בחזרה לעתיד" בשנות ה-80 בגילומם של מייקל ג'י פוקס, כריטוספר לויד וליה תומפסון.

DMC אינה היצרנית שהמציאה את הדה-לוריאן, או כפי שנקראת על ידי הוגיה, ה-DMC12, אלא רק מחזיקה במאגר חלפים עבור שוחרי המכונית ומועדוני מעריצים שמתחזקים דגמי אספנות ששרדו את העשורים האחרונים. היא רכשה את כל חלקי החילוף ממייסד החברה לפני 20 שנה - ג'ון דלוריאן, שהקים את המותג בשנות ה-70 ושימש בעבר אחד מבכירי ג'נרל מוטורס עד שפנה לדרך עצמאית.

משנת 1997, DMC משחזרת דה-לוריאן בכפוף להזמנות, אך תקנות חדשות שנכנסו לתוקפן בארה"ב, תאפשרנה להקים קו נפרד לכמה מאות יחידות בשנה. הרפליקה (חיקוי) של הדה-לוריאן תראה בידיוק כמו המקור, אך היא שודרגה במערכות אלקטרוניות חדישות, בלמים חזקים, מכלולים מעודכנים ותא נוסעים באיכות גבוהה. גם את המנוע המרכזי הקודם (2.8 ל' V6) זרקו החוצה ובמקומו יתקינו מנוע ששה צילינדרים בשרני עם כ-350 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות.

ייצורה של ה-DMC12 החדשה צפוי להתחיל בסוף שנת 2016 או תחילת 2017. על פי הנחיות משרד התחבורה היא מוגבלת ל-325 מכוניות בשנה, כאשר כל דגם יעלה בסביבות 100 אלף דולר לפני תוספות - מחיר של מרצדס E קלאס AMG. מי שלא יכול לשלם על רכב חדש, יכול לחפש דגם ישן ולבקש לשחזר אותו במחיר "סמלי" של 50 אלף דולר.

הדלוריאן המקורית (1981) עוצבה על ידי ג'יוג'ארו האיטלקי, אך לא האריכה ימים ונגנזה ב-1983 אחרי 8,600 יחידות בעקבות עבירות סמים של מייסדה. היא פותחה באופן חריג ביחס לנוף הספורטיבי של עידן שנות ה-80, עם מרכב פייברגלאס, דלתות שחף ודיפונים עשויים פלדת אל-חלד (ללא צבע). המנוע, על אף שהיה V6 הגיע מרנו 30, חילץ הספק מזערי של 130 כ"ס והאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-10.6 ש' בלבד. למזלה, היא פגשה את דוק בראון שנתיים לאחר מכאן והשאר כבר היסטוריה, או העתיד.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully