וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול זועם: יגואר חשפה את F טייפ בגרסת SVR

1.1.2016 / 8:20

ה-F טייפ המושחזת פותחה על ידי החטיבה המיוחדת של יגואר ומאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. למי שהרבה זה פשוט מעט מידי בשבילו

ניר בן טובים

יגואר חשפה את ה-F טייפ SVR החדשה לקראת בכורתה הרשמית בתערוכת הרכב שתתקיים בחודש מרץ בז'נבה. זוהי המכונית הראשונה בייצור סדרתי של יגואר שקיבלה טיפול מחטיבת "כלי הרכב המיוחדים" של המותג הבריטי, או ה-Special Vehicles Operation division.

מדובר בקבוצת מהנדסים שכונתה בעבר "מועדון שבת בבוקר" על ידי ג'רמי קלארקסון ומידי פעם בפעם בוחנים את גבולות יכולתם ברעיונות יוצאי דופן למכוניות קיצוניות או מומצאות, בהן ה-XK180 בין היתר, שנקראה כך בסוף שנות ה-90 משום שהעפילה ל-180 מייל לשעה (292 קמ"ש).

יגואר תשווק את SVR במרכב קופה וקבריולה, אך היא תהיה מובחנת בחלק מיכולותיה. העיצוב לא שונה למעט תוספות מינוריות של לוגואים, אך מתחת למעטפת משקלה הופחת והיא תהיה מהירה יותר מהגרסה הרגילה; בחרטום, שוכן מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ל' בהגדשת-על שמחלץ 570 כ"ס ו-78 קג"מ, בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.7 ש', והמהירות המרבית היא 320 קמ"ש. נוכח הרכב החיזוקים, יגואר תיגברו את מערכת הבלימה שלה באופן משמעותי.

יגואר F  טייפ SVR. יצרן, ניר בן טובים
יגואר F טייפ SVR. חתולה מופרעת/ניר בן טובים, יצרן

המחיר וכל המפרטים יפורסמו קצת אחרי תערוכת הרכב בז'נבה, ובשלב זה לא ברור אם הפרשנות של SVR תעשה את דרכה לארץ. הגרסה היקרה ביותר של ה-F טייפ בישראל היא הקבריולה R, לה מנוע המפיק 495 כ"ס המאיץ 1.6 טון בריטיים ל-100 קמ"ש ב-4.3 ש'. המחיר עומד על יותר מ-1.1 מיליון שקלים.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully