וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנגיונג טיבולי XLV, פתרון הובלה לכל המשפחה

17.2.2016 / 7:54

סאנגיונג תחשוף בתערוכת ז'נבה שני כלי רכב רעיוניים המבשרים על התפתחות המותג כלפי החוג המשפחתי. דגם 7 מושבים? בהחלט, וגם קונספט היברידי על הפרק

סאנגיונג טיבולי XLV. אתר יצרן
סאנגיונג טיבולי XLV. למשפחה הגדולה/אתר יצרן

עד להופעתו של סאנגיונג טיבולי, נדמה היה שהמותג הדרום קוריאני מתקשה להתנער מהתדמית המיושנת שתקעה מקל בגלגלי היצרן. להבדיל מקורנדו, שאמנם ניחן ביכולות חביבות, טיבולי נוצר בדמותם של כלי רכב פופולריים ופרץ לסגמנט הפורח ביותר בשנים האחרונות - הקרוסאוברים העירוניים; עיצוב תוסס, שילוב מנוע-גיר שימושי ואבזור שלא נופל ממתחריו הפכו אותו לרכב מבוקש; לראייה, על פי נתונים שהתפרסמו באירופה ב-2015 נרשמה גדילה של 117% במסירות סאנגיונג בהשוואה לשנה שלפני כן.

באופן טבעי, הצלחתו של טיבולי הולידה הזדמנות. ובמסגרת תערוכת ז'נבה תציג סאנגיונג פרשנות גרנדה-משפחתית של הטיבולי עם מרכב גדול יותר ואפשרות הושבה ל-7 או 6 אנשים. לרכב הראווה קוראים XLV, והוא מתהדר במידות מרווחת; היצרן מפרסם כי הוא ארוך בכמעט 24 סנטימטרים מאחיו הקטן ולרשותו קרוב ל-720 ל' של נפח אחסון בתא המטען. בקונסטלציה מסוימת, מתחרו הישיר יהיה בסופו של דבר ניסאן אקסטרייל הנוכחי.

בסיס הגלגלים הוא בסך הכול 2.60 מ' (קטן ב-10 סנטימטרים שלמים מטויוטה קורולה למשל), כלומר זהה לטיבולי הקומפקטי. זה אולי נראה מעט, אך יש לזכור כי בכל זאת מדובר ברכב טרום ייצור שהוכשר לצרכי הדגמה, וכי סביר שהדגם הסדרתי יענה על כל הצרכים המשפחתיים החיוניים.

מכלולי ההנעה של ה-XLV יהיו זהים בחלקם לדגם הטיבולי, משמע אירופה עם מנוע טורבו דיזל מסורתי, ולמקומות אחרים עם מנוע הבנזין 1.6 ל' ותיבת הילוכים אוטומטית לה 6 יחסי העברה. פרטים נוספים אודותיו, במסגרת תערוכת הרכב בשוויץ כאמור.

אולי גם היברידי?

סאנגיונג SIV קונספט. אתר יצרן
סאנגיונג SIV-2. חסכוני ומפואר/אתר יצרן

לא פחות מעניין יהיה ניסוי הכלים של סאנגיונג עם מערכות הינע היברידיות כתשובה למיצובישי אאוטלנדר בין היתר. הדגם שיוצג בז'נבה לטובת העניין הוא ה-SIV2, קרוסאובר פרמיום המצויד במנוע בנזין 1.5 ל' עם מנוע חשמלי וסוללות קומפקטיות.

בסאנגיונג טוענים שהוא מסוגל לכסות מרחקים קצרים בערים הפקוקות באפס זיהום אוויר על המנוע החשמלי, וכי יהיה בו גם מן הפניה לנהג הספורטיבי בזכות "מרכז כובד נמוך", וכן מערכת מתלים מהודקת היטב ומאוזנת בין נוחות לריסון.

עוד מוסיפים, כי בעתיד יהיה ערוך לקליטת מנועים מגוונים, לרבות בקרות פלאג-אין עם טעינה מהשקע הביתי. ייצור אפשרי, ייתכן שיחל בשלהי 2017.

עוד הרבה על סאנגיונג בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully