וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו אלפיין חוזרת: חושפת את מכונית הספורט VISION

17.2.2016 / 8:06

רנו החייתה את מותג "אלפיין" ומציגה את מכונית הספורט-קופה ויז'ן עם מנוע המאיץ בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. בכורה בז'נבה, על הכבישים בשנה הבאה

ניר בן טובים

רנו תזניק את מותג "אלפיין" מחדש בשנת 2017 עם מכונית ספורט יוקרתית שכרגע עונדת את השם הזמני "VISION". מכונית הקופה הדו-מושבית של רנו תורכב על פלטפורמה חדשה המבוססת על הנעה אחורית ומנוע בנזין בינוני בנפחו, משקל קליל ואווירה מפוארת, כך שתוכל להתחרות ישירות במכונית כמו אודי TTS בין היתר ואלפא רומיאו 4C. זו תהיה המכונית היקרה ביותר של רנו כשהיא תוכרז רשמית בשנה הבאה, על רקע חזרתה של קבוצת רנו לסבב הפורמולה 1.

בדומה לאלפיין המקורית (110) משנות ה-60, הויז'ן מצוידת במנוע בנזין השולח את הכוח לגלגלים מאחור; המנוע יהיה 1.8 ל' טורבו בטכנולוגיה חדישה שפותחה ממנוע ה-1.6 ל' טורבו של קליאו RS, המפיק בסביבות 250-300 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים דו מצמדית 7 מהירויות מתופעלת פקדים מגלגל ההגה. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים בזמן של 4.2-4.5 שניות בלבד, לא מעט בזכות משקל המגרד בקושי 1.1 טון.

"אלפיין מייצגת את תהילת רנו בימיה הגדולים על מסלולי המירוץ", כך אומר מנכ"ל החברה קרלוס גוהן בעת אירוע חשיפתה המוקדם, הנערך בימים אלו במונטה קרלו. כלי התקשורת בצרפת מדווחים כי להערכתם תמכר הרנו אלפיין החדשה בתמורה לסכומים שנעים בין 40 ל-50 אלף יורו.

גוהן מוסיף כי במידה וה-VISION תזכה להצלחה המותג יתרחב למכוניות נוספות, אולם אם יכשל - התכנית תרד לטמיון. "אנחנו נתחיל עם המכונית הזו כדי לבסס את אלפיין", כך ציין. "כדי לבנות מותג אתה צריך יותר מרכב אחד, אבל זה לוקח זמן, צעד אחרי צעד". לדבריו הוסיף מנהל חטיבת מכוניות הספורט של רנו, תיירי בולר, שמצביע על העובדה כי חרף הסיכון הכרוך בכך, לרנו יש הרבה חופש פעולה. "אנחנו גמישים, ונראה לאן נוכל להגיע עם המיזם הזה". רנו הקציבה 10 שנים למותג אלפיין כדי לבדוק אם אכן יוכל לעמוד בתחזית היצרן.

המכונית בתמונות קרובה עד זהה למכונית הייצור הסדרתית (כמעט 80% מהרכיבים יופיעו בדגם באולם המכירות). הנוסח החיצוני ללא ספק שואב השראה מהאלפיין A110 ותא הנוסעים יעטוף את הנהג והנוסע בסביבת נהיגה ייחודית.

אלפיין נוסדה ב-1954 על ידי חברה פרטית שלקחה פלטפורמה של רנו ומנועים ישנים שלה וייצרה מכונית ספורט קטנה בשם A106 ורשמה הצלחה במסלולי הראלי. ב-1973 נרכש המותג על ידי רנו שהשתמשה באלפיין כדי להתחרות באליפות העולם בראלי - וזכתה בשנת הרוקי שלה תחת המותג הצרפתי בראלי מונטה קרלו (כולל המקום השני והשלישי). המותג נסגר ב-1995 אחרי 30 אלף מכירות, וחזר לכותרות ב-2015 כשרנו הכריזה על מכונית הקונספט "אלפיין סלבריישין". על פי הערכות שונות בגרמניה, רנו תייצר כ-3,000 יחידות בשנה ממכונית הספורט החדשה.

רנו אלפיין. אתר יצרן
רנו אלפיין/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully