וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכוח האוויר: המכונית העירונית של העתיד

28.2.2016 / 10:00

חברת "ריוורסימפל" הוולשית השיקה על כבישי בריטניה את "ראסה", מכונית דו-מושבית עירונית מונעת על ידי מימן לה טווח נסיעה של קרוב ל-483 קילומטרים. מים, במקום פיח מהאגזוז

ניר בן טובים

חברת "רייורסימפל" הציגה בימים האחרונים על כבישי ממלכת בריטניה את המכונית המימנית "ראסה", לה טווח נסיעה של מאות קילומטרים בין "תדלוקים". מדובר במכונית דו-מושבית, קלת משקל המבוססת על מערכת הינע מימנית ידידותית לסביבה שכל מה שנפלט מצינורותיה הם אדי מים. האם זו ה"טסלה" העירונית שכולם חיכו לה?

באנגליה לא תמצאו עמדות טעינה למכונית מונעת מימן פזורות בכל פינה. הלכה למעשה, הוקמו עד כה 14 עמדות בלבד כך שגם המכסה שתוקצה לציבור תהיה יחסית נמוכה. בקרביים של הראסה פועמת מערכת היברידית די מתוחכמת שממירה מימן וחמצן למים וכוח חשמלי. ההספק החשמלי (בסביבות 11 כ"ס בתרגום קונבציונלי) מזין ארבעה מנועים בכל גלגל, וכל אחד מהם אף פועל כגנרטור ואוגר אנרגיה מבלימה.

בזכות שימוש בתרכובות של סיבי פחמן בגוף המרכב והשלדה, שוקלת ראסה פחות מ-590 ק"ג על אורך של 3.6 מ', ולכן מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-11 שניות. היא אינה מסתייעת בתיבת הילוכים, ואף אין לה גם בורר הילוכים רגיל כי אם מתגים לנסיעה קדימה, אחורה ושילוב לסרק. טווח הנסיעה המרבי עומד על 483 קילומטרים עד להתרוקנות מכל ה-1.5 ק"ג המותקן באחוריה.

"ראסה", בתרגום מלטינית משמעותה "לוח נקי", והיא פותחה במשך 15 שנים על ידי מהנדסים מווילס וגרמניה שחלקם עבדו בקבוצות פורמולה 1 ובענף חקר החלל (ריוורסימפל היא וולשית במקור). מייסד החברה, הוגו ספוורס, אומר כי את ההשראה לראסה קיבל מקולין צ'מפן - האיש מאחרי מותג לוטוס. על עיצובה המשונה אגב, חתום כריס רייץ, מי שאחראי על האבולוציה של פיאט 500 המודרנית.

רויירסימפל תייצר במקבץ הראשון כ-20 כלי רכב שיוחכרו לנהגים ב-500 לירות שטרלינג בחודש, במסגרת פיילוט שיארך עד 2018. לאחר מכן, הם מקווים לייצר כמה אלפי מכוניות בשנה שתמכרנה באופן סדיר (בתקווה שעד אז תהיינה יותר עמדות טעינה למימן).

"ראסה נותנת לנו הזדמנות להציע לנהגים מכונית לא יקרה, חסכונית מאוד, מהנה וקלה. זהו פתרון נוח ושימושי למי מאתנו שמבלים בעיר הפקוקה ורוצים יכולת תמרון מצוינת ושקט", כך מייסד החברה ספוורס. השאלה היא, מתי באמת זה יקרה.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מכונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully