וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה: רכב הפנאי המשפחתי, "קודיאק" קורם פח וגלגלים

17.2.2016 / 13:26

הקרוסאובר הרעיוני של סקודה, ה-VisionS, מציג תפישה חדשה עבור המותג העממי עם מידות מרווחת, עיצוב ספורטיבי ואפילו מנוע היברידי נטען מהשקע. גרסת ייצור? בתחילת 2017

סקודה ויז'ן S. יצרן, ניר בן טובים
סקודה ויז'ן S. רכב הפנאי המשפחתי ישלב שלוש שורות וששה מושבים/ניר בן טובים, יצרן

אחרי רצף האיורים המעורפלים שהציגה סקודה לאחרונה, היא חושפת היום (רביעי) שתי תמונות (גם הן נוצרו במכחול) של רכב הפנאי הבא של סקודה, ה"קודיאק", או כפי שהוא יכונה לעת עתה במסגרת תערוכת ז'נבה, ה-VISION S. זהו רכב פנאי גדול שיתחרה בקיה סורנטו ותאומו יונדאי סנטה פה בין השאר, וכולל שלוש שורות, ששה מושבים והיצע רחב של מנועים ואבזור בטחותי.

על פי תיאורי סקודה, גודלו של הקרוסאובר החדש מרשים במיוחד; אורכו 4.71 מ', רוחבו 1.91 מ', ובסיס הגלגלים הוא 2.90 מ'. המרכב הנאה נשען על פלטפורמה מודולארית MQB של קונצרן פולקסווגן והוא חולק רכיביו עם פולקסווגן "קרוס-בלו" של חברת האם (רכב שמיועד בעיקר לשוק האמריקני ככל הנראה).

תא הנוסעים לפי סקודה תוכנן בקפידה כפי שנהוג בדגמים הבכירים של המותג, בהם אוקטביה וסופרב. איכות החומרים גבוהה ולרשות הנוסעים אפשרות חיבור אינטרנטית לרשת האלחוטית עם גישה לבקרת המדיה הראשית באמצעות צגים מכל אחד מ-6 המושבים ברכב.

סקודה ויז'ן S. יצרן, ניר בן טובים
סקודה ויז'ן S/ניר בן טובים, יצרן

הרכב המנועים של קודיאק נגזר מיחידות הבנזין המוגדשות של הקונצרן, אבל גולת הכותרת תהיה המצאותה של מערכת הינע היברידית נטענת (פלאג-אין); לזו מנוע בנזין 1.4 ל' טורבו המפיק 156 כ"ס ו-25 קג"מ, המחוברים לסוללות ומנוע חשמלי המגדילים את ההספק המרבי ל-220 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים דו-מצמדית DSG שש מהירויות. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות, המהירות המרבית היא 200 קמ"ש, וטווח הנסיעה על הסוללות בגפן הוא כ-50 קילומטרים. לדברי סקודה, מערכת הכלאיים מספיקה למרחק נסיעה של 1,000 קילומטרים בין טעינות ותדלוקים.

רכב הפנאי החדש של סקודה צפוי לערוך בכורה רשמית מתישהו בתחילת השנה הבאה - גרסת ייצור תיחשף לקראת הסתיו ומחירו באירופה יעמוד על כ-25 אלף יורו. קשה לדעת אם ישמר את נוסח הקונספט הדינמי, אך מסתמן שלא יפזול באופן קיצוני מהשרטוטים לפניכם. בעתיד, יתגברו אותו (ואת סקודה בכלל) מכונית יוקרה דמוית קופה, רכב פנאי נוסף (5 מושבים) וב-2018 יצא גם סקודה יטי הבא.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully