וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה נירו: רכב הפנאי המשפחתי שיחסוך לכם דלק

18.2.2016 / 10:05

קיה תציג את הגרסה האירופית של הקרוסאובר האקולוגי נירו במסגרת תערוכת ז'נבה. גם לישראל הוא יגיע לקראת סוף השנה הנוכחית

קיה נירו הייבריד. יצרן, ניר בן טובים
קיה נירו הייבריד/ניר בן טובים, יצרן

קיה הכריזה אמש (רביעי) כי תחשוף במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה את המהדורה האירופית של נירו (NIRO) לאחר שהוצג בתחילת החודש בתערוכת הרכב בשיקגו. הנירו פותח על פלטפורמה חדשה מתרכובות אלומיניום והוא הרכב הראשון של קיה שתוכנן לשאת מלכתחילה מערכת הינע היברידית בגוף של קרוסאובר עירוני, ברוח צו האופנה האחרון.

הנירו חולק מידותיו עם קרוסאוברים בינוניים דוגמת סאנגיונג טיבולי, וצפוי להיות מרווח ושימושי; אורכו מקצה לקצה הוא 4.35 מ', רוחבו 1.80, גובהו 1.55 מ' ובסיס הגלגלים שלו מתייצב על 2.70 מ' (זהה לטויוטה קורולה, לדוגמא). נפח תא המטען הוא 421 ל' ללא קיפול השורה השנייה.

בתא הנוסעים מקומות לחמישה ומערכות פנים ידידותיות למשתמש ; את רוב הנפח תופס צג 7 אינטש בעל חיבורים לכל הסטאמרפונים להם מערכות הפעלה של אנדרויד, מערכת שמע עם 6 רמקולים של JBL, חיבור בלוטות', כניסות USB ו-AUX, עמדת עגינה להטענת הטלפון הנייד ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בקרת בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בקרת סטיה מנתיב, בליינד ספוט (זיהוי שטחים מתים במראות הצד), 7 כריות אוויר, תיקון נתיב אקטיבי ועוד.

המערכת ההיברידית מורכבת ממנוע בנזין 1.6 ל' GDI בעל הספק מרבי של 105 כ"ס ו-15 קג"מ, בחיבור לסוללות ליתיום פולימר (קלות משקל, 33 ק"ג) ומנוע חשמלי המחלץ עוד כ-44 כ"ס ו-17 קג"מ. ההספק המשוקלל עומד על 141 כ"ס, ואת הכוח מעבירה לגלגלים תיבת הילוכים דו-מצמדית 6 מהירויות; קיה טרם פרסמה נתוני ביצועים, אך כלי התקשורת בארה"ב פרסמו כי צריכת הדלק תעמוד על כ-20 ק"מ לליטר. קיה מכל מקום, מדווחת על נתון פליטת מזהמים נמוך במיוחד של 89 גק"מ.

בקיה מספרים כי נירו הוא רק אחד מתוך 11 דגמים היברידים שיצאו לשווקים במהלך 5 השנים הקרובות, כאשר אליו תחבור השנה קיה אופטימה הייבריד פלאג אין החדשה שמציגה שיפור של 25% בצריכת הדלק. מיבואנית קיה לישראל טלקאר, נמסר לוואלה! רכב כי NIRO יגיע לארץ לקראת סוף שנת 2016.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully