וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה חשמלית: סיטרואן DS מעלה הילוך

28.2.2016 / 7:46

סיטרואן עולה על גל המכוניות החשמליות ומציגה פרשנות אולטרה יוקרתית למכונית פאר אקולוגית עם ביצועים חריפים. הכירו את ה-E TENSE

סיטרואן DS קונספט. אתר יצרן
סיטרואן DS מציגה את מכונית הקונספט E TENSE/אתר יצרן

סיטרואן החייתה את מותג DS בגלגולו הנוכחי לפני למעלה מ-5 שנים. ההכרזה על סדרת היוקרה התחילה עם מכונית סופר מיני קטנה ואופנתית בשם DS3, המשיכה ל-DS4, אח"כ לסאלונית DS5, מכוניות ראווה מפוארות, והעתיד צופן כנראה עוד לא מעט הפתעות בשרוול של הצרפתים. עכשיו, אחרי שהופרדו מחברת האם ונקראים פשוט "DS", החליטו להצטרף לטרנד החשמלי ולחשוף קונספט של מכונית ספורט עם הנעה ידידותית לסביבה: E TENSE.

החברה טוענת שהקונספט משקף את החזון של החברה בעיצוב ובתכנון מערכות הינע בעתיד. היא מבוססת על שלדת קרבון (סיבי פחמן) עם מערכת מתלים שנוטה לצד הספורטיבי (עצמות עצה כפולות בשני הסרנים) ומערכת היגוי שאמורה לתת לנהג תגובה מהירה וחדה בכביש הציבורי או במסלול המירוצים.

מבעד למראה הספורטיבי, היא מחביאה מערכת הנעה חשמלית המפיקה הספק מרבי של 402 כ"ס ומומנט גבוה מאפס סל"ד. משקלה נושק ל-1.8 טון, אבל אין בכך לגרוע מיכולותיה שכן היא מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.6 ש' ועד 254 קמ"ש מרביים. בקרת הסוללות תספיק לנסיעה של כמה מאות קילומטרים עד להתרוקנות, לפי סיטרואן.

למתבונן מהצד, ישנם הרבה מאוד קווי דמיון בין ה-E TENSE לאודי R8 אי-טרון שהוצגה לפני מספר שנים (ומעשית לא הצליחה להתגנב לסדרת הספורט הבכירה של אודי בייצור סדרתי; החברה הסתפקה בגרסאות פנאי). ה-R8 החשמלית התייצבה על משקל זהה, הספק של 380 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 ש'.

בסיטרואן אולי לקחו דוגמא מאודי, אך מבחינת המותג זוהי קפיצת דרך משמעותית בהיבט הטכנולוגי וההצהרתי. מעניין יהיה לראות אם בעתיד הקרוב תהיה לכך השפעה על המכוניות הסדרתיות בייצור החברה.

עוד הרבה על סיטרואן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully